A Primark tulajdonosai arról számoltak be, hogy a karácsonyi időszak alatt régen nem tapasztalt visszaeséssel kellett szembenézniük, miközben új boltot is nyitottak az év végén.
A gyenge fogyasztást a szokatlan meleg időjárással is magyarázták, mivel így a téli kollekciók nem voltak annyira kelendőek,
valójában az emberek már kétszer is meggondolják, hogy mire költik a pénzüket.
Korábban az ír fast fashion cég anyavállalata, az Associated British Foods (ABF) – amelynek mezőgazdasági és alapanyag-ágazatai is vannak – pozitív hírről is be tudott számolni: az adózás előtti nyereség 43 százalékkal 1,9 milliárd fontra nőtt a szeptember 14-ig tartó pénzügyi évben.
Az ABF mostani közlése szerint azonban
hatszázalékos visszaesés történt az Egyesült Királyságban és Írországban is, ezekből az országokból pedig a Primark bevételeinek csaknem fele származik.
A konglomerátum közölte, hogy a visszaesés eredményeként 2025-ben alacsony, egy számjegyű értékesítési növekedést vár a Primarktól a novemberi egy számjegyű bővüléssel szemben, miközben
az Egyesült Államok, Franciaország, Spanyolország, Olaszország és Portugália kulcsfontosságú feltörekvő piacain nőtt a divatcég bevétele.
A Skynews cikke szerint a vállalat gyenge eredményéről szóló beszámolója egybecseng egy korábban közzétett iparági felméréssel, amely szerint a brit fogyasztói bizalom kilátásai ismét mélypontra zuhantak. A British Retail Consortium (BRC) legfrissebb kimutatása szerint mind a gazdaság, mind a személyes pénzügyek tekintetében is visszaesés van.
Miközben a BRC kiemelte a fogyasztói bizalom romlását, hozzátette, hogy valószínűleg jelentős mértékben hozzájárult a hagyományos karácsony utáni lazításhoz, amikor sok vásárló hajlamos meghúzni a nadrágszíjat.
A BRC vezérigazgatója, Helen Dickinson úgy fogalmazott: mivel a kormány figyelmeztetett az emberek előtt álló nehéz időkre, így nem meglepő, hogy
a fogyasztók a gazdaságba vetett bizalma ismét mélypontra esett.
Magyarországon a divatcég tavaly nyitotta meg első üzletét, az esetleges terjeszkedésről egyelőre nincsen hír, azonban a cég nem zárkózott el ettől az ötlettől.
A fast fashion cég meglepő módon a brit piacon kávézókat is üzemeltet, amelyek különböző tematikákban várják a vásárlókat,
a Primark a napokban egy népszerű franchise-t felhasználva igyekszik újabb vásárlókat megszólítani.
A legnagyobb üzlete Birminghamben található, ahol nemrég a Primark Disney tematikájú kávézóját a Simpsons család világára alakította át. A karakterek színes képeivel a sorozat által ihletett ételeket is felszolgálnak, mint például gofrit, fánkot és turmixot is.
A cégnek Belfastban is van kávézója, ahol szintén a Simpson család tematikára vált át a kereskedelmi egység: a helyi újság beszámolója szerint egy sonkás-sajtos pirítós 5,50 fontba (több mint 2600 forint), egy fánk és shake összesen 5,95 fontba került (közel 2700 forint). A hét elején a Belfast Live arról is beszámolt, hogy folynak a munkálatok egy másik Primark üzlet kialakításán a belvárosban.
Tim Kelly, a Primark új üzletfejlesztési igazgatója úgy fogalmazott, hogy az új tematikával a rajongóknak ízelítőt adnak a Simpson családból. „Mindig új utakat keresünk, hogy szórakoztató és emlékezetes élményeket teremtsünk az ügyfeleinknek, és a tematikus kávézóink mindig nagy sikert aratnak” – tette hozzá.
Az új kísérleti tematika a hírek szerint májusig várja a vendégeket.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.