Az előzetes várakozásoknak megfelelő mértékben csökkent tavaly a Lufthansa csoport üzemi nyeresége, méghozzá 35 százalékkal, 1,73 milliárd euróra – írta csütörtökön publikált gyorsjelentésében Európa legnagyobb légi közlekedési társasága. Ebben több tényező játszott közre, közülük a költségek emelkedését, a légiforgalmi korlátozásokat és a késedelmes repülőgép-szállításokat emelték ki mint a német légitársaság jövedelmezőségét leginkább sújtó faktorokat.
Emlékezetes, hogy tavasszal súlyos sztrájkok is nehezítették a Lufthansa üzemszerű működését, s bár ezek végül béralkuval zárultak, az viszont a munka jellegű kiadások növekedése révén hosszabb távon nagyobb terhet ró a légitársaságra, amelyet a versenytársai is egyre inkább szorongatnak.
A Lufthansa 1,65 milliárd eurós kamat- és adózás előtti korrigált eredményről számolt be, ami némileg meghaladja az LSEG által megkérdezett elemzők által a 2024-es pénzügyi évre várt 1,59 milliárd eurót, de elmarad a 2023-as 2,67 milliárdtól. Adózott nyeresége 18 százalékkal, 1,38 milliárd euróra esett vissza.
Összegezve a Lufthansa nehéz éven van túl, ám a folyamatban lévő szerkezetátalakítási programja révén 2028-ig várhatóan mintegy 2,5 milliárd euró bruttó plusznyereséget érhet el.
A Lufthansa befektetői megítélésének nem segítettek az évközi események,
a részvényárfolyam tavaly 23 százalékkal csökkent.
A vállalatvezetés szerint a nehéz évet az idén átmeneti év követi, ezzel utaltak arra, hogy a költségcsökkentő intézkedések még nem fejtik ki teljes mértékben a hatásukat, de abban már segítenek, hogy a légitársaság magasabb üzemi eredményt mutathasson fel a folyó pénzügyi évében.
Az idén januárban 40 százalék erejéig megvásárolt olasz állami tulajdonú ITA Airways integrációja is tetemes költségvonzattal és rengeteg munkával, a menetrendek összehangolásával és optimalizálásával jár. Az olasz cégben az idén biztosan nem növelik a tulajdonosi részesedésüket, a konszolidáció után viszont erre is sok kerül Carsten Spohr Lufthansa-vezérigazgató szavai szerint.
A csoport nemzeti flottája a ITA átvételével
mellett öttagúvá bővült.
A Lufthansa bevétele tavaly 6 százalékkal, 37,58 milliárd euróra gyarapodott. Járatainak száma 5 százalékos ugrással egészen pontosan 991 752-re nőtt. Összesen 131,3 millió utast szállítottak, ez 7 százalékos bővülés. A járatok kihasználtsága is javult, méghozzá 0,2 százalékponttal, 83,1 százalékra.
A Lufthansa csoport bővülése a létszámon is meglátszott, az évet 96,7 ezres állománnyal kezdték, és a 101,7 ezren fejezték be. Hozzájuk csatlakoznak az idén a ITA dolgozói is.
A fejlődés nem áll itt meg, kitekintésében a csoport 4 százalékos idei kapacitásbővítéssel tervez, ez lenne a növekedés motorja a cargoforgalom emelkedése mellett. A cég az üzemanyag-kiadások kordában tartásával próbálja költségeit csökkenteni vagy legalább szinten tartani. Az üzemi eredmény „számottevő” javulását vetítik előre, de ezt konkrét tervszámban már nem fejtették ki.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.