BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kiderült, mikor indul a Köki várva várt felújítása – a MÁV állja a teljes költséget

Több éve megérett már Kőbánya-Kispest arra, hogy érdemben javítsanak a méltatlan állapotokon. A MÁV most megígérte, hogy tavasszal elkezdődnek a munkálatok a Köki csomópontjánál.

Immáron hivatalos, hogy küszöbönáll a Kőbánya-Kispest (Köki) vasútállomás rendbetétele. Még tavaly járta körbe Lázár János építési és közlekedési miniszter Arató Gergellyel, a DK kőbányai országgyűlési képviselőjével és Hegyi Zsolttal, a MÁV csoport vezérigazgatójával.

Köki
Köki: kiderült, mikor indul a felújítás / Fotó: Németh András Péter / Mediaworks

A megbeszélésről korábban mind két politikus beszámolt a közösségi oldalán és megállapodtak abban, hogy 2025-ben a Kökin elkezdődnek az érdemi munkálatok. Az egyik legforgalmasabb csomópontnak hosszú ideje mostoha sors jutott, az állapotromlás mellett a szemét és kosz miatt is áldatlan állapotok uralkodtak. Ezt megelégelve a választókerület képviselője egyeztetett Lázár Jánossal.

A miniszter elismerte, hogy most már javítani kell a Kőbánya-Kispest csomópont állapotán, de nem kérdés, hogy hosszú távon új állomást kell építeni.

Köki: kiderült, mikor indul a felújítás

A felvétel szerint közösen megnéztek a Kökin egy mosdót is, ahol Lázár megállapította, hogy takarításai gondok vannak, Arató szerint azonban egy felújítás is ráférne a mellékhelyiségre. Másfél hónappal később Lázár János bejelentette, hogy nagyszabású mosdófelújításba kezd az állam: a vasútállomásokon található ezer mosdót, illetve a buszpályaudvarokon lévő száz illemhelyet újítanak fel.

Lázár János megfogalmazása szerint elképesztő mennyiségű  forgalmat bonyolít le a Köki, és hasznosnak nevezte, hogy a saját szemével mérhette fel a forgalmas csomópont állapotát. „Januárban kezdjünk hozzá a változásokhoz, 

egy ezerszázmilliárdos cégnek valamilyen eredményt fel kell tudni mutatni”

– jelentette ki a MÁV-ról. A felek abban állapodtak meg, hogy a bejárásról memorandumot készítenek, és a benne foglaltaknak megfelelően elkezdődik a Köki rendebtétele. A megállapodás értelmében két területen kezdődhetnek el a munkálatok: 

a Kőbánya-Kispest csomóponton 

  • a MÁV gondoskodik az állomás gyakoribb takarításáról – ez a vasútállomási területre érvényes,
  • a vasúttársaság elvégzi a szükséges javításokat az állomás WC-jén,
  • meg kell oldani, hogy legyen olyan telefonszám, applikáció, amellyel lehet rögtön jelezni a problémákat,
  • 2025-ben megkezdhető a peronokra lemenő felüljáró karok felújítása, a BKV-val közösen megvizsgálják, lehet-e változtatni időszakosan a mozgólépcsők irányán,
  • idén elkezdődhet a tetők szigetelésének teljes rendbetétele, a beázások megszüntetése,
  • új, második felüljáró építésnek a tervezése is elindulhat még idén.

A munkálatok Kőbánya alsón is elindulhatnak:

  • 2025 első részében megvalósulhat a Liget téri bejárat ideiglenes megoldással való megnyitása egy alagúton keresztül,
  • illetve az év folyamán az állapotvizsgálat után folytatódik a teljes felújítás, beleértve az akadálymentesítést is.

Korábban a Világgazdaság megírta, hogy a BKV közölte: nincs tervben a Kőbánya-Kispest P+R-től az M3-as metróhoz vezető gyalogos felüljáró korszerűsítése. A közlekedési cég akkor megjegyezte, a felüljáró esztétikus kialakítása és műszaki korszerűsítése egy teljesen új szerkezet beépítésével valósulhatna meg, de 2023-ban ennek a megvalósítása még nem volt betervezve.

Most a MÁV a Világgazdaságnak elmondta, hogy a társaságnál már zajlanak a tervezett munkálatok előkészítése. 

A MÁV saját forrásából megvalósítandó felújítást tavasszal megkezdjük

– közölte a társaság. 

Kérdésünkre nem részletezték, hogy pontosan mikor, milyen ütemben kezdik el a munkálatokat és mekkora költségesekkel számolnak. A MÁV annyit írt, hogy a részletekről a karbantartás indulásakor tájékoztatják majd a nyilvánosságot.

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.