
Kiderült, mikor indul a Köki várva várt felújítása – a MÁV állja a teljes költséget
Immáron hivatalos, hogy küszöbönáll a Kőbánya-Kispest (Köki) vasútállomás rendbetétele. Még tavaly járta körbe Lázár János építési és közlekedési miniszter Arató Gergellyel, a DK kőbányai országgyűlési képviselőjével és Hegyi Zsolttal, a MÁV csoport vezérigazgatójával.

A megbeszélésről korábban mind két politikus beszámolt a közösségi oldalán és megállapodtak abban, hogy 2025-ben a Kökin elkezdődnek az érdemi munkálatok. Az egyik legforgalmasabb csomópontnak hosszú ideje mostoha sors jutott, az állapotromlás mellett a szemét és kosz miatt is áldatlan állapotok uralkodtak. Ezt megelégelve a választókerület képviselője egyeztetett Lázár Jánossal.
A miniszter elismerte, hogy most már javítani kell a Kőbánya-Kispest csomópont állapotán, de nem kérdés, hogy hosszú távon új állomást kell építeni.
Köki: kiderült, mikor indul a felújítás
A felvétel szerint közösen megnéztek a Kökin egy mosdót is, ahol Lázár megállapította, hogy takarításai gondok vannak, Arató szerint azonban egy felújítás is ráférne a mellékhelyiségre. Másfél hónappal később Lázár János bejelentette, hogy nagyszabású mosdófelújításba kezd az állam: a vasútállomásokon található ezer mosdót, illetve a buszpályaudvarokon lévő száz illemhelyet újítanak fel.
Lázár János megfogalmazása szerint elképesztő mennyiségű forgalmat bonyolít le a Köki, és hasznosnak nevezte, hogy a saját szemével mérhette fel a forgalmas csomópont állapotát. „Januárban kezdjünk hozzá a változásokhoz,
egy ezerszázmilliárdos cégnek valamilyen eredményt fel kell tudni mutatni”
– jelentette ki a MÁV-ról. A felek abban állapodtak meg, hogy a bejárásról memorandumot készítenek, és a benne foglaltaknak megfelelően elkezdődik a Köki rendebtétele. A megállapodás értelmében két területen kezdődhetnek el a munkálatok:
a Kőbánya-Kispest csomóponton
- a MÁV gondoskodik az állomás gyakoribb takarításáról – ez a vasútállomási területre érvényes,
 - a vasúttársaság elvégzi a szükséges javításokat az állomás WC-jén,
 - meg kell oldani, hogy legyen olyan telefonszám, applikáció, amellyel lehet rögtön jelezni a problémákat,
 - 2025-ben megkezdhető a peronokra lemenő felüljáró karok felújítása, a BKV-val közösen megvizsgálják, lehet-e változtatni időszakosan a mozgólépcsők irányán,
 - idén elkezdődhet a tetők szigetelésének teljes rendbetétele, a beázások megszüntetése,
 - új, második felüljáró építésnek a tervezése is elindulhat még idén.
 
A munkálatok Kőbánya alsón is elindulhatnak:
- 2025 első részében megvalósulhat a Liget téri bejárat ideiglenes megoldással való megnyitása egy alagúton keresztül,
 - illetve az év folyamán az állapotvizsgálat után folytatódik a teljes felújítás, beleértve az akadálymentesítést is.
 
Korábban a Világgazdaság megírta, hogy a BKV közölte: nincs tervben a Kőbánya-Kispest P+R-től az M3-as metróhoz vezető gyalogos felüljáró korszerűsítése. A közlekedési cég akkor megjegyezte, a felüljáró esztétikus kialakítása és műszaki korszerűsítése egy teljesen új szerkezet beépítésével valósulhatna meg, de 2023-ban ennek a megvalósítása még nem volt betervezve.
Most a MÁV a Világgazdaságnak elmondta, hogy a társaságnál már zajlanak a tervezett munkálatok előkészítése.
A MÁV saját forrásából megvalósítandó felújítást tavasszal megkezdjük
– közölte a társaság.
Kérdésünkre nem részletezték, hogy pontosan mikor, milyen ütemben kezdik el a munkálatokat és mekkora költségesekkel számolnak. A MÁV annyit írt, hogy a részletekről a karbantartás indulásakor tájékoztatják majd a nyilvánosságot.





