A kínai BYD szállíthatja a kaposvári tömegközlekedésbe kerülő új villanybuszokat, miután közel egymilliárd forinttal kedvezőbb ajánlatot adott a német MAN-nál. A döntés nemcsak az ár, hanem a jobb hatótáv, magasabb férőhelyszám és hosszabb garancia alapján született meg – írta a Magyarbusz.Info.
Kaposvár újabb járműbeszerzési eljárása zárult eredményhirdetéssel: ezúttal a város által kiírt, szóló és csuklós villanybuszokra vonatkozó tenderen hirdettek győztest.
A pályázaton két induló szerepelt, a BYD Europe B. V. és az MAN Kamion és Busz Kereskedelmi Kft., végül a kínai gyártó került ki győztesen – jelentős ár- és műszaki előnnyel.
A tender 10 darab háromajtós, 12 méteres szóló, valamint 3 darab négyajtós, csuklós, alacsony padlós elektromos városi buszra vonatkozott, további 3 szóló és 1 csuklós jármű lehívási lehetőségével. A BYD nettó 3,696 milliárd forintos ajánlattal pályázott az összesen 17 jármű szállítására, míg az MAN csaknem nettó 4,662 milliárdot kért ugyanezért – az eltérés közel egymilliárd forint volt.
A közbeszerzési kiírás nyolc értékelési szempont alapján, a legjobb ár-érték arány elvét követve pontozta az ajánlatokat. A BYD 966,65 pontot szerzett, míg a MAN csak 738,95 pontot, így a döntés egyértelmű volt.
A szállítási ár magában foglalta a járművek mellett a forgalomirányítási és utastájékoztató rendszerbe való integrációt, valamint a vezetők és karbantartók képzését is. A BYD emellett műszaki paraméterek tekintetében is erősebb ajánlatot tett. A cég szóló eBus B12 típusának hatótávolsága 633 kilométer, csuklós B19-es modelljüké 566 kilométer – míg az MAN megfelelő járművei csupán 513, illetve 458 kilométert tudnak megtenni egy töltéssel.
A kínai gyártó járműveiben több ülőhely is van: a szólókban 37, a csuklósokban 46 ülőhelyet kínálnak, míg az MAN esetében ezek rendre 33 és 45 voltak. A garanciavállalások is a BYD mellett szóltak: általános jótállásból 96 hónapot, a vázszerkezetre és az akkumulátorra pedig 180 hónapot vállaltak – szemben az MAN 84, 144 és 122 hónapos ajánlataival.
A projekt teljes mértékben az IKOP Plusz program támogatásával valósul meg, a szükséges finanszírozás már rendelkezésre áll. A szerződéskötésre a jogorvoslati időszakot követően, legkorábban június 9-én kerülhet sor.
Kína megint sokkolt: nincs rá jobb szó, a BYD egyetlen hét alatt agyonverte a Teslát – Elon Musknak már a második helye sem biztos
Az eladások csökkentek május harmadik hetében, a nagy gyártók többsége is kisebb visszaesést mutatott. A kínai elektromosautó-piacon a verseny egyre izgalmasabb: a BYD még mindig dominál, a Tesla tartja magát, de a Nio tovább csúszik lefelé.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.