
Már a buszokat is a BYD adja Magyarországnak: az egyik legnagyobb vidéki városban kínai járművek szállítják majd az utasokat
A kínai BYD szállíthatja a kaposvári tömegközlekedésbe kerülő új villanybuszokat, miután közel egymilliárd forinttal kedvezőbb ajánlatot adott a német MAN-nál. A döntés nemcsak az ár, hanem a jobb hatótáv, magasabb férőhelyszám és hosszabb garancia alapján született meg – írta a Magyarbusz.Info.

Kaposvár újabb járműbeszerzési eljárása zárult eredményhirdetéssel: ezúttal a város által kiírt, szóló és csuklós villanybuszokra vonatkozó tenderen hirdettek győztest.
A pályázaton két induló szerepelt, a BYD Europe B. V. és az MAN Kamion és Busz Kereskedelmi Kft., végül a kínai gyártó került ki győztesen – jelentős ár- és műszaki előnnyel.
A tender 10 darab háromajtós, 12 méteres szóló, valamint 3 darab négyajtós, csuklós, alacsony padlós elektromos városi buszra vonatkozott, további 3 szóló és 1 csuklós jármű lehívási lehetőségével. A BYD nettó 3,696 milliárd forintos ajánlattal pályázott az összesen 17 jármű szállítására, míg az MAN csaknem nettó 4,662 milliárdot kért ugyanezért – az eltérés közel egymilliárd forint volt.
A közbeszerzési kiírás nyolc értékelési szempont alapján, a legjobb ár-érték arány elvét követve pontozta az ajánlatokat. A BYD 966,65 pontot szerzett, míg a MAN csak 738,95 pontot, így a döntés egyértelmű volt.
Fenntarthatóbbá válik a kaposvári tömegközlekedés
A szállítási ár magában foglalta a járművek mellett a forgalomirányítási és utastájékoztató rendszerbe való integrációt, valamint a vezetők és karbantartók képzését is. A BYD emellett műszaki paraméterek tekintetében is erősebb ajánlatot tett. A cég szóló eBus B12 típusának hatótávolsága 633 kilométer, csuklós B19-es modelljüké 566 kilométer – míg az MAN megfelelő járművei csupán 513, illetve 458 kilométert tudnak megtenni egy töltéssel.
A kínai gyártó járműveiben több ülőhely is van: a szólókban 37, a csuklósokban 46 ülőhelyet kínálnak, míg az MAN esetében ezek rendre 33 és 45 voltak. A garanciavállalások is a BYD mellett szóltak: általános jótállásból 96 hónapot, a vázszerkezetre és az akkumulátorra pedig 180 hónapot vállaltak – szemben az MAN 84, 144 és 122 hónapos ajánlataival.
A projekt teljes mértékben az IKOP Plusz program támogatásával valósul meg, a szükséges finanszírozás már rendelkezésre áll. A szerződéskötésre a jogorvoslati időszakot követően, legkorábban június 9-én kerülhet sor.
Kína megint sokkolt: nincs rá jobb szó, a BYD egyetlen hét alatt agyonverte a Teslát – Elon Musknak már a második helye sem biztos
Az eladások csökkentek május harmadik hetében, a nagy gyártók többsége is kisebb visszaesést mutatott. A kínai elektromosautó-piacon a verseny egyre izgalmasabb: a BYD még mindig dominál, a Tesla tartja magát, de a Nio tovább csúszik lefelé.