BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
null

Már a buszokat is a BYD adja Magyarországnak: az egyik legnagyobb vidéki városban kínai járművek szállítják majd az utasokat

Az új járművek nemcsak olcsóbbak, de műszaki szempontból is jobbak lesznek. A kínai BYD nyerte a közbeszerzést a kaposvári tömegközlekedés fejlesztésére, jelentősen kedvezőbb ajánlatot nyújtva a német MAN-nál.

A kínai BYD szállíthatja a kaposvári tömegközlekedésbe kerülő új villanybuszokat, miután közel egymilliárd forinttal kedvezőbb ajánlatot adott a német MAN-nál. A döntés nemcsak az ár, hanem a jobb hatótáv, magasabb férőhelyszám és hosszabb garancia alapján született meg – írta a Magyarbusz.Info.

BYD - Showroom - Sales Europe kaposvári tömegközlekedés
A kínai BYD nyerte a közbeszerzést a kaposvári tömegközlekedés fejlesztésére, jelentősen kedvezőbb ajánlatot nyújtva a német MAN-nál / Fotó: NurPhoto via AFP

Kaposvár újabb járműbeszerzési eljárása zárult eredményhirdetéssel: ezúttal a város által kiírt, szóló és csuklós villanybuszokra vonatkozó tenderen hirdettek győztest. 

A pályázaton két induló szerepelt, a BYD Europe B. V. és az MAN Kamion és Busz Kereskedelmi Kft., végül a kínai gyártó került ki győztesen – jelentős ár- és műszaki előnnyel.

A tender 10 darab háromajtós, 12 méteres szóló, valamint 3 darab négyajtós, csuklós, alacsony padlós elektromos városi buszra vonatkozott, további 3 szóló és 1 csuklós jármű lehívási lehetőségével. A BYD nettó 3,696 milliárd forintos ajánlattal pályázott az összesen 17 jármű szállítására, míg az MAN csaknem nettó 4,662 milliárdot kért ugyanezért – az eltérés közel egymilliárd forint volt.

A közbeszerzési kiírás nyolc értékelési szempont alapján, a legjobb ár-érték arány elvét követve pontozta az ajánlatokat. A BYD 966,65 pontot szerzett, míg a MAN csak 738,95 pontot, így a döntés egyértelmű volt.

Fenntarthatóbbá válik a kaposvári tömegközlekedés

A szállítási ár magában foglalta a járművek mellett a forgalomirányítási és utastájékoztató rendszerbe való integrációt, valamint a vezetők és karbantartók képzését is. A BYD emellett műszaki paraméterek tekintetében is erősebb ajánlatot tett. A cég szóló eBus B12 típusának hatótávolsága 633 kilométer, csuklós B19-es modelljüké 566 kilométer – míg az MAN megfelelő járművei csupán 513, illetve 458 kilométert tudnak megtenni egy töltéssel.

A kínai gyártó járműveiben több ülőhely is van: a szólókban 37, a csuklósokban 46 ülőhelyet kínálnak, míg az MAN esetében ezek rendre 33 és 45 voltak. A garanciavállalások is a BYD mellett szóltak: általános jótállásból 96 hónapot, a vázszerkezetre és az akkumulátorra pedig 180 hónapot vállaltak – szemben az MAN 84, 144 és 122 hónapos ajánlataival.

A projekt teljes mértékben az IKOP Plusz program támogatásával valósul meg, a szükséges finanszírozás már rendelkezésre áll. A szerződéskötésre a jogorvoslati időszakot követően, legkorábban június 9-én kerülhet sor.

Kína megint sokkolt: nincs rá jobb szó, a BYD egyetlen hét alatt agyonverte a Teslát – Elon Musknak már a második helye sem biztos

Az eladások csökkentek május harmadik hetében, a nagy gyártók többsége is kisebb visszaesést mutatott. A kínai elektromosautó-piacon a verseny egyre izgalmasabb: a BYD még mindig dominál, a Tesla tartja magát, de a Nio tovább csúszik lefelé.

 

 

 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.