Május harmadik hete enyhe visszaesést hozott a kínai elektromosautó-piacon. A legnagyobb szereplők többsége mérsékelt csökkenést könyvelt el, de voltak olyan márkák is, amelyek növekedni tudtak. A legnagyobb eladásokat továbbra is a BYD produkálta, míg a legnagyobb százalékos növekedést a Firefly és az Aito érte el.
A kínai új energiameghajtású járművek (NEV) piaca összességében gyengébb hetet zárt május 19. és 25. között:
Eközben néhány feltörekvő márka kiemelkedően teljesített: a Firefly 36,1 százalékos, míg az Aito 17,2 százalékos heti növekedést ért el. A Li Auto is erős hetet zárt 13,4 százalékos emelkedéssel, 10 475 járművet regisztrált. A Xiaomi és a Leapmotor éves összevetésben több mint duplájára növelte eladásait.
A heti adatok jelentőségét jól mutatja, hogy bár a Kínai Autógyártók Szövetsége (CAAM) márciusban ajánlást tett a heti statisztikák megszüntetésére – szerintük ezek aláássák az iparági rendet és visszás versenyhelyzetet teremtenek –, a befektetők, elemzők és tanácsadók továbbra is szorosan követik ezeket a számokat. A legtöbb kínai médium már nem közli az adatokat, de a CarNewsChina a DataTracker révén továbbra is publikálja a heti biztosítási regisztrációkat.
A május első három hetében a BYD 176 400, a Tesla 25 170, a Li Auto 27 875, míg Nio mindössze 12 010 járművet értékesített. Az utóbbi márka teljesítménye ezzel nemcsak heti, de éves összehasonlításban is számottevően gyengült.
Kína Magyarországot szereti a legjobban Európában – elképesztő, mennyi pénzt hoz ide
Magyarország második éve őrzi első helyét az Európai Unió és az Egyesült Királyság alkotta térségbe irányuló kínai befektetések fogadásában. A tíz legnagyobb kínai beruházásból négy Magyarországon valósul meg, köztük a BYD szegedi autógyára és a CATL debreceni akkumulátorgyára.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.