BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
BYD Defeats Tesla in Europe kínai elektromosautó-piac
vámháború

Kína megint sokkolt: nincs rá jobb szó, a BYD egyetlen hét alatt agyonverte a Teslát – Elon Musknak már a második helye sem biztos

Az eladások csökkentek május harmadik hetében, a nagy gyártók többsége is kisebb visszaesést mutatott. A kínai elektromosautó-piacon a verseny egyre izgalmasabb: a BYD még mindig dominál, a Tesla tartja magát, de a Nio tovább csúszik lefelé.

Május harmadik hete enyhe visszaesést hozott a kínai elektromosautó-piacon. A legnagyobb szereplők többsége mérsékelt csökkenést könyvelt el, de voltak olyan márkák is, amelyek növekedni tudtak. A legnagyobb eladásokat továbbra is a BYD produkálta, míg a legnagyobb százalékos növekedést a Firefly és az Aito érte el.

BYD Defeats Tesla in Europe kínai elektromosautó-piac
A kínai elektromosautó-piacon a verseny egyre izgalmasabb: a BYD még mindig dominál, a Tesla tartja magát, de a Nio tovább csúszik lefelé / Fotó: CFoto via AFP

A kínai új energiameghajtású járművek (NEV) piaca összességében gyengébb hetet zárt május 19. és 25. között:

  • a szektor legnagyobb szereplője, a BYD 53 320 járművet regisztrált, ami 3,2 százalékos heti csökkenés;
  • a Tesla 10 970 járművet adott el (mínusz 1,4 százalék);
  • szintén visszaestek az olyan középméretű szereplők, mint a Nio (mínusz 9,4 százalék) és az Xpeng (mínusz 1,9 százalék).

A kínai elektromosautó-piacon új lendületet kaptak a fiatal gyártók

Eközben néhány feltörekvő márka kiemelkedően teljesített: a Firefly 36,1 százalékos, míg az Aito 17,2 százalékos heti növekedést ért el. A Li Auto is erős hetet zárt 13,4 százalékos emelkedéssel, 10 475 járművet regisztrált. A Xiaomi és a Leapmotor éves összevetésben több mint duplájára növelte eladásait.

A heti adatok jelentőségét jól mutatja, hogy bár a Kínai Autógyártók Szövetsége (CAAM) márciusban ajánlást tett a heti statisztikák megszüntetésére – szerintük ezek aláássák az iparági rendet és visszás versenyhelyzetet teremtenek –, a befektetők, elemzők és tanácsadók továbbra is szorosan követik ezeket a számokat. A legtöbb kínai médium már nem közli az adatokat, de a CarNewsChina a DataTracker révén továbbra is publikálja a heti biztosítási regisztrációkat.

A május első három hetében a BYD 176 400, a Tesla 25 170, a Li Auto 27 875, míg Nio mindössze 12 010 járművet értékesített. Az utóbbi márka teljesítménye ezzel nemcsak heti, de éves összehasonlításban is számottevően gyengült.

Kína Magyarországot szereti a legjobban Európában – elképesztő, mennyi pénzt hoz ide

Magyarország második éve őrzi első helyét az Európai Unió és az Egyesült Királyság alkotta térségbe irányuló kínai befektetések fogadásában. A tíz legnagyobb kínai beruházásból négy Magyarországon valósul meg, köztük a BYD szegedi autógyára és a CATL debreceni akkumulátorgyára.

 

 

 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.