
Hivatalos: hatalmas fogás a 4iG-nál – majdnem 250 ezer háztartás kerül hozzá
A 4iG lezárta a PR-Telecom akvizícióját, amellyel jelentősen bővült saját tulajdonú vezetékes infrastruktúrája. A cégcsoport több mint 50 ezer új előfizetővel és közel 3800 kilométernyi hálózattal erősíti piaci pozícióját.

A Budapesti Értéktőzsdén közzétett közlemény szerint hivatalosan is lezárult a 4iG Távközlési Holding Zrt. és a PR-Telecom közötti tranzakció. A Gazdasági Versenyhivatal júliusi engedélye után a mai nappal 100 százalékban a 4iG tulajdonába került a regionális távközlési szolgáltató, amely 10 vármegyében, közel 200 településen biztosít vezetékes televíziót, internetet és telefont.
Tovább bővül a 4iG hálózata
A PR-Telecom több mint 25 éve működik, jelenleg 236 ezer háztartást ér el, és mintegy 50 ezer előfizetőt szolgál ki. Az akvizícióval a 4iG nemcsak ügyfélkörét bővítette, hanem hálózatát is: közel 3800 kilométerrel nőtt a cégcsoport saját infrastruktúrája, ebből mintegy 1800 kilométer optikai hálózat.
A tranzakció lehetővé teszi, hogy a 4iG egyes területeken kiváltsa a költséges hálózatépítési beruházásokat, miközben erősíti pozícióját a vezetékes piacon. A vállalat hosszabb távon olyan kombinált csomagokat is piacra vihet, amelyek összevonják a vezetékes és a mobil előfizetéseket – ezzel bővítve a PR-Telecom ügyfeleinek szolgáltatási lehetőségeit.
A tulajdonosváltás az ügyfelek számára nem jelent változást: a szolgáltatások zavartalanul működnek tovább. A PR-Telecom irányításában a korábbi tulajdonosok is szerepet vállalnak, a vezérigazgatói posztot továbbra is Szunyoghné Fojt Marina tölti be, az operatív igazgatói feladatokat pedig Fojt Zoltán látja el.
A szemünk láttára születik meg az 1000 milliárdos új magyar cégóriás: már ott van a tíz legnagyobb között
A cégcsoport a védelmi iparágban több jelentős stratégiai akvizíció előtt áll. A 4iG idei kilátásait javítja a több országra kiterjedő integráció előrehaladása, valamint a digitális kapcsolódás és a védelmi technológiák iránti növekvő kereslet.