bioetanol

Nem fogy eléggé itthon a bioetanol

Környezetvédelmi, piaci és szabályozási érvek sora szól a hazai benzinek kukorica­alapú bioetanol-tartalmának mielőbbi növelése mellett.

Most növelhető a bekeverési arány

Magyarország jóval az európai átlag alatt áll a megújuló energiaforrások üzemanyagba keverési arányában. Az agrárkamara szerint most kell nagyot lépni.

Most növelhető a bekeverési arány

Magyarország jóval az európai átlag alatt áll a megújuló energiaforrások üzemanyagba keverési arányában. Az agrárkamara és a bioüzemanyag-gyártók szerint most kellene nagyot lépni, mert a 2020-as szintet 2030-ig be kell fagyasztani.

Jön az uniós benzinszabvány?

Jövőre megszűnik a hazai bioetanol jövedékiadó-kedvezménye, ha Magyarország nem kéri a jelenlegi, kedvezményes időszak meghosszabbítását. Ez literenként 70 forintos drágulást jelenthet, ráadásul kikerül a kormány ellenőrzése alól az a lehetőség, hogy a termék adótartalmát az ország céljai, s ne az uniós elvárások szerint alakítsa. a bioetanol fajlagosan kisebb energiatartalmú a fosszilis üzemanyagoknál, vagyis azonos távolság megtételekor 20-30 százalékkal több fogy belőle. Ennek alapján az energiaértékre vetített adótartalma máris magasabb, mint a dízelé, és közel akkora, mint a benziné.

Megaüzem ötvenmilliárdból

Jóváhagyta a mohácsi képviselő-testület az önkormányzat és a Pannonia Ethanol Zrt. közötti megállapodást, így nincs elvi akadálya, hogy az amerikai–ír tulajdonban lévő cég megvalósítsa szándékát, és bioetanolt gyártó üzemet építsen fel Mohácson.

Nem kukoricáznak - Kivégezték a hazai bioetanolgyártást?

Jelentősen romlanak a hazai bioetanol-forgalmazók piaci pozíciói a termékre kivetendő jövedéki adó miatt. Az viszont kérdés, hogy ellehetetlenülnek-e, ahogyan állítják, vagy csak az „extraprofitjuk” vész el, ahogyan azt a bioetanolt nem forgalmazó szereplők vélelmezik.
Világgazdaság Piactér