kínálat

Csendesedhet az árhullám a lakáspiacon

Egyre több az olyan vevő a használt- és részben az újlakás-piacon, aki lakhatási céllal vásárol – véli Branauer Sára, az MKB Elemzési Központ tőkepiaci elemzője.

Harmónia állhat be az olajpiacon

Jövőre jórészt egyensúlyban lesz a kínálat és a kereslet a kőolaj világpiacán, mivel a fogyasztás növekedése elősegíti a fölösleges raktárkészletek leépítését.

Xtend: az állam a keresleti és a kínálati oldalról sem hiányozhat

A Budapesti Értéktőzsde (BÉT) kis- és közepes vállalatokra összpontosítva a főpiac mellett működő külön kkv-platformot hozott létre Xtend néven, ahol még idén elindul a kereskedés – mondta Bozsik Balázs, Világgazdaság konferenciáján.

Nehéz helyzetben az ipariingatlan-piac

A közel kétmillió négyzetméternyi modern logisztikai ingatlan állományából kevesebb mint 73 ezer négyzetméternyi terület áll üresen Budapesten.

Világszerte jelentősen csökkent a platina kínálata

A tavalyinál közel 10 százalékkal kisebb, mintegy 7,125 millió uncia lett a platina idei globális kínálata, ez a legjelentősebb termelő országban, Dél-Afrikában lezajlott sztrájkoknak tudható be.

Csökkentek az ingatlanárak, egyre nagyobb az árengedmény

A magyar lakáspiacot a tavalyi évben egyértelműen a használt lakások forgalma dominálta. 2012-ben a használtlakás piacon a teljes árengedmény átlagos mértéke átlépte a 13 százalékot, az értékesítési idők azonban már nem növekedtek. A forgalom tekintetében 2012-ben is az elmúlt évek 90.000 körüli adásvétel száma ismétlődött meg. Éves összehasonlításban az árak még csökkentek, de már a stagnálás jelei rajzolódnak ki. A kiadó ingatlanok piacán a forgalomban nem látható élénkülés, a bérleti díjak is csak minimálisan változtak. A használtlakás piac minden szegmensére kiterjedő elemzést az Otthon Centrum legfrissebb Lakáspiaci Tanácsadójában olvashat.

Kiderült: ebben és ennyivel olcsóbbak a hazai diszkontok

A tavalyi évhez képest több változás is történt a diszkont csatornában – állítja a GfK Hungária 2012. évi diszkontokról szóló tanulmánya. Egyre homogénebbé válik a láncok termékkínálata, miközben a legintenzívebb vásárlók egyre inkább az alacsonyabb jövedelmű háztartások közül kerülnek ki. A márkatermékek – néhány kivételtől eltekintve – továbbra sem tudtak érdemben terjeszkedni a diszkontok polcain.
Világgazdaság Piactér