Magyarország jelenleg egyedüli LNG-üzemanyag-értékesítője, az Arelgas Kft. megkezdte a második töltőponton is az cseppfolyós földgázzal (LNG) üzemelő teherautók és autóbuszok kiszolgálását. Nagy kapacitású létesítményében tankolhatnak CNG-hajtású járművek is, prémium-üzemanyagot – olvasható közleményében.

Az Arelgas tavaly nyitotta meg az első töltőállomását az M0-s autóút mellett,

amelyet azóta több tucat európai flottaüzemeltető és néhány hazai kamionos cég használ. A most üzemeltetésre átvett töltőállomással elsősorban a hazai fuvarozó és fuvaroztató társaságokat nyerné meg kedvező áraival és azzal, hogy – mint írja – nagyobb üzemeltetési biztonságot nyújt számukra.

Fotó: Domanovszky Henrik

Az LNG üzemanyag ma a nehézgépjárművek számára egyedül rendelkezésre álló alternatív hajtóanyag. Kis károsanyag-kibocsátású, használata az üzemeltetőnek nem okoz jelentős többletköltséget, még megtakarítást is hozhat. LNG-hajtású járművekkel maradéktalanul teljesíthetők mindazok a fuvarfeladatok, amelyekre a hagyományos dízeljárművek képesek.

Az Arelgas Kft. hat-hét töltőponttal rövid időn belül le kívánja fedni az országot, ami azt jelenti, hogy azok a járművek, amelyek bármely hazai autópályán közlekednek, könnyen újratölthetők lesznek. A társaság emellett bio-LNG-előállító üzemet kíván Magyarországon létesíteni, nemrég már megállapodott az ehhez szükséges megújuló alapanyagról. 

A közlemény emlékeztet, hogy a legtöbb uniós tagország beszerzéstámogatással, adócsökkentéssel, útdíjelengedéssel és további kedvezményekkel
igyekszik előmozdítani a gázzal hajtott járművek mielőbbi elterjedését azok egyedülállóan kedvező környezeti hatása miatt, ezáltal egyben segíti a töltőhálózat piaci alapokon álló kiépülését. Magyarországon az ösztönzők egyelőre annak ellenére hiányoznak, hogy szakmai szervezetek és elemzők szerint az évtized végére eléri a 30 százalékot az LNG-hajtású járművek részaránya a nehézgépjármű-kategóriában.

Az egy éve alapított, budapesti Arelgas többségi tulajdonosa a svájci (zugi) Polymex AG, a kisebbsége pedig Domanovszky Henrik és az orosz születésű, izraeli állampolgár Rafael Dusuzszkij (bejegyzés szerint Dushuzsky).