A Google új szolgáltatást vezetett be a héten, amelynek célközönsége a vállalati szektor. A technológiai óriás elérhetővé tette a .meme domaint, felárért. A korai hozzáférési időszak első napján, kedden egy domain névért 12 520 dollárt kértek egyéves jogosultságért, ami csütörtökre 20,12 dollárra csökkent. A díj december 5-re folyamatosan az éves alapdíjra csökken.
A lehetőség azoknak a cégeknek jöhet jól, amelyek nyitnak az 1995 és 2010 között születettek, azaz a Z generáció felé. Ezeket a vállalatokat a korosztály fiatal influenszerei sokszor trendi mémekkel és pimasz hozzáállással népszerűsítik, amellyel a márkát személyesebbnek érezhetik.
A Google a keddi bejelentésében úgy definiálta a szolgáltatást, hogy
a .meme segít a nevetésben, az önkifejezésben és az ötletterjesztésben.
A Gizmodo véleménycikke felhívja a figyelmet arra a furcsaságra, hogy míg a mémek tulajdonos nélküli ötletek és viccek, amelyeket az internet népe alakít, addig a Google .meme koncepciója tulajdonjogot ad a népszerű mémeknek, azaz kiárusítja az online kultúrát, és visszaél vele.
„Akár egy nehezen megfogható érzelmet fejeznél ki, akár a puszta véletlenszerűségben gyönyörködsz, akár egy társadalmi mozgalmat indítanál, már alig várjuk, hogy lássuk, hogyan használod önkifejezésre a .meme domaint” – írja a Google.
Néhány vállalat már igényelte is az első ilyen kiterjesztéseket, tízből négy macskás mém. Külön weboldalt kapott Nyan Cat és Grumpy Cat is.
A mém az államvezetőket is elérte. Míg Hszi Csin-ping kínai elnök bosszankodott miatta, addig Orbán Viktor inkább használta a Twitterén, és arra egész Európa felfigyelt.