Hatszorosára nőtt a felnőttképzésben részt vevők száma négy év alatt
A szakképzésben a készségekre építve kell oktatni, és szélesíteni szükséges az oktatás alapját, amelyre az adott specializációt rá lehet fonni – mondta Pölöskei Gáborné, az Innovációs és Technológiai Minisztérium szakképzésért és felnőttképzésért felelős helyettes államtitkára az Újpesti Két Tanítási Nyelvű Műszaki Szakgimnáziumban.
A Hálózati Tudás Terjesztéséért Programiroda Alapítvány három Cisco webex board eszközt adott át a Budapesti Műszaki Szakképzési Centrumnak, hogy a központ három szakgimnáziumában kísérleti jelleggel használják azokat, így egy időben bekapcsolódhatnak az oktatásba, és vehetik át a digitális tananyagot.
Pölöskei Gáborné a Világgazdaságnak elmondta:
fejleszteni kell a hálózatokra épülő gondolkodásmódot, az együttműködés, a kreativitás kiteljesedése felé kell vinni az oktatást. Ez jelenti az új technikák, technológiák megismerését, felhasználásának elősegítését is. A digitális világ már minden egyes tantárgynál fellelhető, a gyermekek érdeklődését felkelti, hatékonyabb információ átadást tesz lehetővé.
Az államtitkár szerint a szülőknek és az általános iskolai pedagógusoknak is tudniuk kell, hogy egy szakgimnázium alternatív lehetőség a legjobb gimnáziumokkal szemben is; mint felszereltségben, mint a szolgáltatás minőségében. Például olyan technikus képzettséget ad, ami egyenes út lehet az egyetemre. Jóval több lehetőség van a szakképzésben, mint amit egyelőre a közvélemény ismer.

Fotó: MTI/Mónus Márton
Pölöskei Gáborné jelezte: szakképzésre jövőre több forrás áll rendelkezésre a költségvetésben, mint az idén,
a növekményből lehetőség lesz például az osztályfőnöki és egyéb más pótlékok megemelésére januártól.
Hozzáfűzte: már elindult, 110 milliárd forint értékben a szakképzés 4.0 megvalósítását elősegítő Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program (GINOP) forrásokra épülő projekt is.
Az államtitkár lapunknak utalt arra, hogy az ágazati készségtanácsok létrehozásával, amelyekben ott vannak a gazdasági szereplők, jelentős lépést tettek a cégek igényeinek beépítésére az oktatási rendszerbe. A gazdasági szereplők átadják az információkat, az elvárásokat, az oktatási szakma pedig el tudja végezni ez alapján a szükséges tartalomfejlesztéseket.
Pölöskei Gáborné hangsúlyozta: a felnőttoktatás óriási növekedést könyvelhet el, míg 3-4 éve 9 ezren éltek ezzel a lehetőséggel, addig jelenleg már 53 ezren képezik magukat ilyen módon. A képzés szerkezete pedig igazodik a gazdaság visszajelzéseihez, igényeihez. Ebben jelentős szerepe van annak is, hogy már a második szakma megszerzése is ingyenes lett, így a felnőttek elsősorban azt a szakmát sajátítják el, amiből meg tudnak élni.


