Életjeleket mutat a magyarországi hitelkártyapiac. A Magyar Nemzeti Bank legfrissebb adatai szerint tavaly nőtt a kibocsátott plasztikok száma, és év végére elérte az 1 millió 165 ezret. De hogyan is működik ez a konstrukció? Tényleg többet fizetünk vissza, mint amit elköltünk a kártyáról, vagy némi tudatossággal elkerülhetjük a kockázatokat?
A Helyzetkép új epizódját itt tudja megtekinteni:
Összességben elmondható, hogy Magyarországon alacsonyabb a hitelkártyák elterjedtsége, mint Nyugat-Európában vagy még inkább az Egyesült Államokban. Ennek egyik oka a magyar lakosság konzervatívabb pénzügyi attitűdje. De megemlíthetjük azt is, hogy idehaza az emberek általában óvatosabbak a hitelfelvétellel kapcsolatban, és sokan még mindig a készpénzes fizetést preferálják.
A hitelkártya lényege, hogy a kártyatulajdonos a pénzügyi szolgáltatója által a rendelkezésére bocsátott hitelkeretet használhatja fel vásárlásra vagy akár készpénzfelvételre . Jól látható tehát, hogy a plasztik használatakor a kártyabirtokosnak pénzügyi kötelezettsége keletkezik a pénzügyi szolgáltatója felé. A legtöbben a vásárlások során keletkező adósság miatt előítélettel fogadják a hitelkártyákat, azonban a kockázatokat néhány egyszerű szabály betartásával könnyen elkerülhetjük.
Az első és legfontosabb szabály, hogy mindig időben, a kamatmentes időszakban fizessük vissza a hitelkártyás költéseink teljes összegét. A második tipp, hogy hitelkártyával ne vegyünk fel készpénzt, hiszen az jóval költségesebb megoldás, mintha betéti bankkártyával tennénk ugyanezt. Emellett nagyon fontos a bankok hitelkártya-ajánlatainak az összehasonlítása. Nemcsak a hitelkártyával járó költségek minimalizálása, hanem a visszatérítések és kedvezmények optimalizálása miatt is. Emellett legyünk pontosan tisztában a vásárlási szokásainkkal.
Ha ezeknek a feltételeknek megfelelünk, jelentős kártyás forgalmat bonyolítunk le minden hónapban, és tudatosan használjuk a plasztikot, akkor csak a kötelező kártyadíjakkal kell kalkulálniuk. Ez részben vagy akár egészben is kigazdálkodható a vásárlások utáni visszatérítésekből. Ha viszont ezeknek a szempontoknak nem felelünk meg, akkor kellemetlen meglepetésekkel találhatjuk szembe magunkat, és igencsak drága lehet a hitelkártya használata.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.