Minden várakozást felülmúló eredményeket közölt a Danone az idei első negyedévre.

A joghurtgyártó 7 százalékos árbevétel-növekedést produkált.

Az élelmiszerek és az italok értékesítésének bővülése ehhez 2 százalékkal járult hozzá, miközben az elemzői várakozások 0,4-es növekedésről szóltak – számolt be róla a Reuters.

Fotó: 4kclips / Shutterstock

Ennek ellenére az infláció beárnyékolja a javuló számokat. Az észak-amerikai piacon az eladások 6 százalékkal tudtak nőni, miközben az értékesítési árak 4 százalékkal voltak magasabbak az előző vizsgált időszaknál. Az USA-ban márciusban 8,5 százalékos éves inflációt mértek, ami azt jelenti, hogy a Danone-nak nem sok tere maradt a drágulás fogyasztókra történő áthárítására - írja a Reuters.

Egyszerűen fogalmazva, ha az árak tovább emelkednek, akkor a cég profitja megcsappanhat.

Kínában, Észak-Ázsiában és Óceániában az eladások 15 százalékkal nőttek, de ezek a területek a cég forgalmának mindössze egytizedét adják. Az Oroszországból való kivonulással a vállalat elvesztette értékesítésének 6 százalékát.