Május és augusztus közé esik a sör főszezonja, tavaly ebben az időszakban realizálódott a teljes éves kiskereskedelmi sörértékesítés több mint 40 százaléka, a fogyasztók csaknem 60 milliárd forintot költöttek el erre a kategóriára a vizsgált négy hónapban – közölte a Világgazdaság érdeklődésére a Nielsen, hozzátéve, hogy
a 2017-es adatokhoz képest értékben 11, mennyiségben 4 százalékos növekedést mutatott fel a tavalyi sörszezon.
Hatalmas tehát a tét, az eleve magas bázissal és a hűvös, csapadékos idénykezdettel pedig alaposan fel van adva a lecke a söriparnak, más szóval a májusi eső aligha ér aranyat az ágazat szereplőinek.
A sörgyártók technológiai és termékfejlesztései a prémium- és szuperprémium-termékek iránti dinamikus keresletnövekedés kielégítésén túl részben azt célozzák, hogy minél kevésbé legyenek kitéve a szezonális hatásoknak, de ez a termék valamennyire mindig is függeni fog az időjárástól – reagált lapunknak Kántor Sándor, a Magyar Sörgyártók Szövetségének igazgatója. Mint mondta, abban bíznak, hogy a meleg nyári hónapok ellensúlyozzák majd a májusi rossz időt. Azt is kiemelte, hogy a nagyüzemi szinten is egyre sokszínűbb választék a sörfogyasztást nem korlátozza a kánikulára, idehaza is egyre inkább négy évszakos a sörfogyasztás.
A teljes cikk a Világgazdaság pénteki számában olvasható