BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A harmadik legtöbb hamisított terméket Magyarországon adják el

A hamisítványok az uniós behozatal 6,8 százalékát teszik ki 121 milliárd euró értékben.

Az Európai Unió Szellemi Tulajdoni Hivatala (EUIPO) felmérést készített arról, hogy az öreg kontinens lakossága mennyire képes megkülönböztetni a valódi termékeket a hamisítványoktól. Kiderült, hogy

a megkérdezett európaiak egyharmadában (33 százalékában) merült már fel kétség az általuk megvásárolt termék eredetiségét illetően.

Az európai polgárok és a szellemi tulajdon című tanulmány szerint az európaiak közel egytizede (kilenc százaléka) állította, hogy valamilyen hamisítványt már vetettek meg vele, de ezen belül az uniós tagállamok között jelentős különbségek vannak.

Fotó: Shutterstock

A félrevezetett fogyasztók arányát tekintve Magyarország 15 százalékkal a harmadik helyen áll, Bulgária (19 százalék) és Románia (16 százalék) mögött. A legalacsonyabb számokat az EU-n belül Svédországban és Dániában mérték, két, illetve háromszázalékos aránnyal.

A Magyar Nemzet szemléje szerint miközben globálisan virágzik az elektronikus kereskedelem – az Eurostat adatai szerint 2020-ban az európaiak több mint hetven százaléka vásárolt online –, a hamisított termékekkel kapcsolatos bizonytalanság továbbra is fontos szempont az uniós polgároknak. Az EUIPO, valamint az OECD közös kutatásukban arra az eredményre jutottak, hogy a hamisítványok az uniós behozatal 6,8 százalékát teszik ki 121 milliárd euró értékben, és minden ágazatra hatással vannak: a kozmetikumoktól és a játékoktól kezdve, a boron és más italokon, az elektronikai termékeken át a ruházatig, de még a növényvédő szerek ágazatára is.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.