BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
Régió Játék

Százmilliárd forintos üzletté vált a magyar játékpiac, a forgalom ötödét tavaly a Regio bonyolította le

Erős évet zárt Magyarország legnagyobb játékbolthálózata: 2022-ben 7,3 millió játékot értékesített, miközben az online és az áruházi kosárértékei is növekedtek, ráadásul a fejlesztésekkel sem kellett leállnia.

Továbbra is a karácsonyi szezonban tetőzik a játékpiac, a társasok újfent megőrizték első helyüket, az építőkockákat azonban megelőzték a kreatív és fejlesztő játékok a rangsorban tavaly – derül ki a Regio Játékkereskedelmi Kft. évértékelőjéből. 

Régió Játék
 

A magyar tulajdonú, országszerte 41 üzlettel rendelkező, mintegy 20 százalékos részesedésével piacvezető cég becslése szerint a teljes hazai játékpiac forgalma 2022-ben elérte a százmilliárd forintot, amelyből a Regio 20 milliárdot szakított ki.

Az elmúlt évben a társaság:

  • online kosárértéke 8,3 százalékos növekedéssel, 13 ezer forintra emelkedett,
  • míg az áruházi kosárértéke 13,8 százalékkal, azaz átlagosan 9 ezer forinttal volt magasabb a megelőző évhez képest.

A piac szokásához híven ezúttal is karácsonyt megelőzően tetőzött, az ünnepi periódusban a Regio online kosárértéke 15 500, az áruházié pedig 11 900 forintra nőtt. 

Az év legforgalmasabb napjai is ebben az időszakban voltak, webáruházunkba a november 18-i Black Friday vonzotta a legtöbb embert, áruházainkban pedig december 22-én vásároltak a legtöbben. A teljes évet tekintve idén 5-8 százalékos forgalomnövekedéssel számolunk

– mondta Gyaraki Dávid marketingvezető.

A magyar kocka, amely megváltoztatta az emberek életét

A Rubik-kocka népszerűsége továbbra is töretlen, mára több mint 450 millió darabot gyártottak belőle, itthon főleg a külföldiek veszik.

A Regio Játék az elmúlt esztendőben 7,3 millió játékot értékesített, az eladási listát a töretlen népszerűségnek örvendő társasjátékok vezetik, megelőzve a kreatív, fejlesztő készleteket és legó építőkockákat.

Noha a játékkereskedőket sem kerülte el a válság, a piacvezető magyar vállalkozásnak mégis sikerült önerőből megvalósítania egy hatalmas – és egyben rendkívül költséges – beruházást: 

Szeged egyik ikonikus, helyi védettség alatt álló, 136 éves épületét, a Tisza-parti Sóházat egymilliárd forintból újította fel, ahol 2014 óta üzemel a játékboltja.

A cég közlése szerint a fejlesztések idén is folytatódnak: az áruházak arculati, energetikai és világítástechnikai megújítása mellett fontos irány az épületek energiahatékonyságának növelésére irányuló beruházások elindítása. Az online forgalom folyamatos növekedése miatt pedig cél az interneten elérhető termékkínálat bővítése, továbbá a már folyamatban lévő raktárautomatizálási projekt befejezése.

20210204 Ágfalva Játék is lehet befektetés. Édesapa legókat vett mind az 5 gyerekénekKépen: Havasi Gergely (apa) Havasi Bence Fotók: Máthé Daniella MD Kisalföld 20210204 Ágfalva 

Játék is lehet befektetés. Édesapa legókat vett mind az 5 gyerekének

Képen: Havasi Gergely (apa) Havasi Bence 

Fotók: Máthé Daniella MD Kisalföld
Fotó: Máthé Daniella / Kisalföld

A Regio legkelendőbb játékai az online vásárlások során:

  1. társasjáték
  2. kreatív játék
  3. legó
  4. autó, jármű
  5. bébijáték

Az öt legnépszerűbb játékkategória a Regio áruházaiban:

  1. társasjáték
  2. legó
  3. autó, jármű
  4. kreatív játé
  5. plüssjáték
     

 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.