Fontos stratégiai partnerséget kötött a Lidl
A Lidl és a WWF, a világ egyik legnagyobb független természetvédelmi szervezete bejelentette, hogy egy új, ötéves, 31 országot átfogó nemzetközi stratégiai partnerséget indít. A kiskereskedelmi lánc közleményében azt írta, hogy a WWF-fel való hosszú távú kooperáció a Lidl értékláncát érintő közös együttműködésre fókuszál, hogy segítsen korunk globális ökológiai kihívásainak kezelésében és hogy minél több háztartás számára legyen elérhető a fenntarthatóbb kínálat. A partnerek együttműködnek a természettel összhangban lévő, a bolygónk határait tiszteletben tartó működési modellek előmozdításában.

A Lidl partnerségen keresztül tovább erősíti a nemzetközi fenntarthatósági stratégiáját. A közös cél, hogy a vásárlók számára még fenntarthatóbb választási lehetőséget biztosítson.
A Lidl és a WWF már az elmúlt években is együttműködött, például Svájcban és Ausztriában. Az új partnerség ezt a közös munkát most tovább erősíti és nemzetközi szintre emeli. A Lidl célja, hogy a jövőben világszerte minél könnyebbé tegye vásárlói számára a fenntartható vásárlást. A WWF-fel közösen azon dolgozik, hogy minél több fenntarthatóbb választási alternatívát kínáljon és hogy aktívan járuljon hozzá a fenntartható átalakuláshoz. A partnerség a következő kulcsfontosságú területekre fókuszál:
- a biológiai sokféleség megőrzése és előmozdítása,
- a vízkészletek felelős felhasználása,
- klímavédelem a tudományosan megalapozott klímacélok mentén,
- átlátható, erdőirtásmentes és erdőátalakítás-mentes ellátási láncok kialakítása és bővítése,
- a kritikus nyersanyagok, például pálmaolaj, szója, kakaó, tea, kávé, fa és papírtermékek felelős beszerzése,
- a halak és egyéb tengeri eredetű élelmiszerek felelősségteljes beszerzése, valamint elkötelezettség a kritikus halászati területek és állományok védelme mellett,
- elkötelezettség a tudatosabb, fenntarthatóbb táplálkozás és a fenntarthatóbb fogyasztás mellett
- az élelmiszer-hulladék csökkentése.
Az egyik legnagyobb élelmiszer-kiskereskedő láncként tisztában vagyunk felelősségünkkel és befolyásunkkal. Felelősségünknek tekintjük, hogy a bolygó eltartóképességének határain belül működjünk. A Lidl számára a fenntartható működés nem csak hozzáállás kérdése, hanem üzleti modellünk jövőbeli életképességének alapja is
– mondta a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője, Tőzsér Judit.




