BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Európa miatt nem lesz szigorítás

Nem kell a kormánynak 2001-re betiltania a dohányreklámok túlnyomó részét, mert az Európai Bíróság hatályon kívül helyezte a dohánytermékek korlátozásáról szóló irányelvét. Így a dohánygyárak várhatóan még hosszú ideig hirdethetnek újságokban és óriásplakáton. A felmérések szerint a fiatalokra nagy hatással vannak a dohányreklámok.

A kormány jogharmonizációs programja 2001-re ütemezte az EU dohányreklámokat tiltó irányelvének átvételét. A hatálybaléptetés fokozatosan történt volna meg, ám mivel az Európai Bíróság a rendeletet hatályon kívül helyezte, ez a jogharmonizációs kötelezettség -- egy új EU-s irányelv elfogadásáig -- megszűnt -- mondta a Gazdasági Minisztérium szakmai tanácsadója, Kajdiné Suhajda Zsuzsa.



Semmilyen további puhítás nem fogadható el a dohányzással kapcsolatos törvények, így a dohánytermékek reklámozásával kapcsolatban sem -- mondta az MSZP frakcióvezető-helyettese, Vojnik Mária. A szocialisták egészségügyi szekciója kezdeményezi majd, hogy jövőre növeljék a dohánytermékek után fizetendő jövedéki adót, és az ebből származó többletbevétel meghatározott százalékát egészségnevelésre fordítsák.



A dohánylobbi saját győzelmének tartja az Európai Bíróság határozatát. A dohánygyárak képviselői korábban lapunknak elmondták, hogy a dohányreklámoknak nem elsődleges céljuk, hogy a cigarettázók táborát növeljék, ellenben az utóbbi évek kampányainak köszönhetően az úgynevezett light cigaretták forgalmi aránya kettőről ötven százalékra emelkedett.



A magyar népesség harmadának problémája a nikotinfüggőség -- olvasható a Gallup közvélemény-kutató cég felmérésében. Míg Amerikában vagy Nyugat-Európában az utóbbi években jelentősen csökkent a dohányosok aránya, addig itthon nem történt elmozdulás. Megállapítható viszont, hogy a fiatalok és a nők között egyre több a dohányzó: ebben a folyamatban nagy szerepe lehet a reklámoknak, mivel ők a hirdetők fő célcsoportjai.


Dohányreklámozás: minden marad a régiben Nem kell a kormánynak 2001-re betiltania a dohányreklámok túlnyomó részét, mert az Európai Bíróság hatályon kívül helyezte a dohánytermékek korlátozásáról szóló irányelvét. Így a dohánygyárak várhatóan még hosszú ideig hirdethetnek újságokban és óriásplakáton. A felmérések szerint a fiatalokra nagy hatással vannak a dohányreklámok. Munkatársunktól-->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.