Több hónapos csúszás után végre a 14 aláírásból már mind ott szerepel a szerződésen, amelyet a Hídember című, kiemelt millenniumi filmprodukció elkészítésére kötött a gyártó Mafilm a kultusztárcával. Bereményi Géza, a nagyszabású film rendezője már a nyáron forgatni akart, de a szerződés-aláírás egyre csúszott, s így nem tudtak szerződni a külföldi koprodukciós partnerekkel sem. Sipos Kornél, a Mafilm Rt. vezérigazgatója lapunk kérdésére elmondta: a szerződés-aláírás után föleleveníthetik a koprodukciós tárgyalásokat a német pertnerrel, a Journal Film nevű hamburgi céggel, amely remélhet német tartományi pénzeket, az ARTE és a ZDF támogatását, s talán egy amerikai partner is beszáll a magas költségvetésű produkcióba.
A rendező Bereményi Géza eredetileg szerette volna 2001. szeptember 21-én, Széchenyi születésének 210. évfordulóján bemutatni a Hídembert, ám a premier így 2002 áprilisában várható. A csúszás oka, hogy a hazai viszonyok között rendkívül magas, összesen 1,8 milliárd forintos összköltségvetésről van szó, a jelmezek mellett a helyszíneknek is korhűnek kell lenniük, ezért különleges, költséges digitális animációval "öregítik vissza" a budapesti környezetet.
Sipos Kornél elmondta azt is: elkészültek a felvételek Szabó Ildikó Chacho Rom című, magyar--francia--német koprodukcióban forgatott filmjéhez, s most az utómunkálatoknál tartanak. Ez a mozifilm az ARTE és az Eurimages kiemelt támogatásával készül, 600 millió forintos összköltségvetésből. Szabó Ildikó alkotását valószínűleg a februári filmszemlén láthatjuk, de az ARTE reménykedik abban, hogy a filmet meghívják Cannes-ba, ezért a német--francia tévécsatorna azt tervezi, hogy a premier a franciaországi nemzetközi fesztivál körüli időben lesz. A film producere Sipos Kornél, aki négy évvel ezelőtt (amikor még nem volt a Mafilm vezérigazgatója) látott ehhez a munkához. A filmet támogatta a Magyar Mozgókép Közalapítvány, a Nemzeti Kulturális Alapprogram, a millenniumi filmprogram -- szerencsére mindenhonnan megkapták a kért összeget. Az ARTE 1.150 ezer márkát adott, s ez óriási szó magyar film esetében. A Chacho Rom romantikus, három szálon futó történet, az első 1850-ben játszódik, a második az 1900-as évek elején, a harmadik a holokauszt alatt. Sipos Kornél szerint a 600 millió forintos költségvetés lehetővé tette, hogy szép kiállítású, átütő erejű film legyen.
Csaknem teljesen elkészült Tímár Péter Vak vagányok című filmje is. A gyártás a végső fázisban van, napjainkban a zörejeken dolgoznak, keverik az anyagot. A rendező karácsonykor -- amint fogalmaz: "karácsonyi ajándékként" azoknak, akiknek végtelenül hálás eddigi legszebb munkájáért -- le akarja vetíteni a filmet a Vakok Intézetében. A hivatalos bemutató a jövő februári filmszemlén lesz, s utána a mozikban is látható a Vak vagányok. Amely egy szempontból máris különleges mozidarab: nem készült még olyan magyar film, amelyben 14 vak gyerek alakítja a szerepeket. A szokatlan feladat miatt az előkészítés és maga a forgatás is tovább tartott, míg Tímár Péter előző filmjeihez általában 30, ezúttal 40 napra volt szükség, s a felvétel körülbelül 30-40 százalékkal többet emésztett fel, mint máskor, egyébként így is kijöttek a film elkészítésére szánt 185 millió forintból.
Tímár Péter egyébként tízévnyi rendezői tevékenysége során most először kapott támogatást a Magyar Mozgókép Közalapítványtól, s a pluszsegítségre szükség is volt, hiszen például az utómunkálatok során a filmet hangalámondással látták el, így a vak nézők is élvezhetik a mozidarab történéseit. A pluszmunka természetesen pluszköltségeket jelent, de fontos tapasztalatokhoz vezetett, amint a rendező mondja: az ember rájön arra, hogy ne beszélje agyon a történetet.
A Vak vagányokhoz hasonlóan Kálomista Gábor a producere Bacsó Péter Ezt a nagy szerelmet tőled kaptam én című filmjének, amely Karády Katalin és dalszövegírója, G. Dénes György (Zsüti), valamint Újszászy István titkosszolgálati vezető szerelmi háromszögéről szól. A rendező a napokban kezdte el fogatni a filmet Budapesten és környékén. A várhatóan jövő tavaszra elkészülő alkotás minimum 170 millió forintba kerül, a kosztümös film a 30--40-es évek ruhái, autói és díszletei miatt költséges produkció; Karádyt Nagy-Kálózy Eszter, Zsütit Rudolf Péter, Újszászyt Cserhalmi György játssza.
Kálomista Gábor producer új munka indításán is fáradozik: a neves tornászedzőről, Károlyi Béláról készülő filmről elmondta, hogy a rendezővel, Makk Károllyal és a román--luxemburgi--holland--német koprodukciós partnerekkel még egyeztetnek. Az 1,4 milliárd összköltségvetésű mű gyártása így még nem kezdődött el.
Több forgatás lezárult, most az utómunkálatokat végzik Aláírták a szerződést Bereményi Géza Hídember című filmjéről a Nemzeti Kulturális Örökség Minisztériumával, a magyar finanszírozóval, így a filmet gyártó Mafilm vezérigazgatója, Sipos Kornél tájékoztatása szerint föleleveníthetik a tárgyalásokat a koprodukciós partnerekkel, s Bereményi Géza rendező a tavaszi előkészületek után a nyár elejétől forgathatja a Széchenyi-filmet. A nyár egyébként a forgatások időszaka, hiszen ilyenkor nem játszanak a teátrumukban a színészek. Mostanában már néhány film utómunkálatainál tartanak, ilyen Tímár Péter Vak vagányok címe filmje vagy a Meseautó mai változata. Munkatársainktól-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.