BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Ostromolják az erődöt

A hazai televíziózás egyik legdrágább produkciója, Az erőd bukdácsolva indult az első hetekben a Tv 2-n. Az első két játék nézettségét egy-egy kommersz Bud Spencer-film az RTL-en jelentősen megelőzte, sőt, a vetélkedő előtt futó argentin szappanopera is "csúcsra járatva" szerepel.

A három éve többszereplőssé vált televíziós piac mindeddig egyik legköltségesebb produkcióját indította útjára a Tv 2 október közepén. A francia licenc Fort Boyard -- Az erőd címmel kerül képernyőre, információnk szerint adásonként 15 millió forintba kerül, a jogdíjjal együtt a teljes költség 270 millió körül alakul.



A sok országban sikert aratott ügyességi játék a piaci-szakmai várakozások alatt teljesített az első két hétben. Mindkét szerdán hasonló nézőszámot vonzott: először 1,69, rá egy hétre csak 1,59 millióan nézték a teljes népességből; ez az éppen televíziózók 34,6, illetve 32,4 százaléka. A kereskedelmileg legfontosabb 18--49 éves korosztályban ugyanekkora arányt, 33,8, majd 33,7 százalékot regisztrált az AGB Hungary mérőrendszere.



A harmadik héten, november elsején magához térni látszott a műsor: a teljes népességben csaknem 2 millióan voltak rá kíváncsiak, többen, mint az RTL-en vetített E. T. -- A földönkívüli című Spielberg-felnőttmesére. (A 18--49-es csoportban viszont maradt a vetélytárs 8 százalékpont közönségarány-előnye.)



Feltűnő, bár egyáltalán nem egyedülálló, hogy az első két játékra mindkét életkori csoportban jóval kevesebben voltak kíváncsiak, mint két (a kommersz filmek közt sem magasan jegyzett) Bud Spencer-filmre az RTL-en. Ami pedig talán leginkább jellemzi a mai televíziós nézői ízlésvilágot, az az, hogy Az erődöt megelőző argentin szappanopera-széria, a Vad angyal hétről hétre tarol, a tévézők fele erre kapcsol, majd az ügyességi játék első perceiben (a teljes lakosságban) 1-1,3 millió közti számban csatornát vált, vagy kikapcsolja a készüléket.



Mindkét film ára töredéke a nagy apparátussal készített játékénak, a környezetében eladott reklámidő értéke viszont, ha nem következik be változás a nézők szokásaiban, lényegesen magasabb.


Nehézségekkel indult a drága játék A hazai televíziózás egyik legdrágább produkciója, Az erőd bukdácsolva indult az első hetekben a Tv 2-n. Az első két játék nézettségét egy-egy kommersz Bud Spencer-film az RTL-en jelentősen megelőzte, sőt, a vetélkedő előtt futó argentin szappanopera is "csúcsra járatva" szerepel. MUNKATÁRSUNKTÓL-->

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.