BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Történelmi egyházak a médiában

Tervei szerint tovább fokozza tavaly kezdett erőteljes kommunikációs kampányát a katolikus egyház. Célja "az evangélium terjesztése a tömegkommunikációs eszközök segítségével". A nagy történelmi egyházak közül a zsidó hitközségeknek van még kommunikációs stratégiájuk: ennek középpontjában az antiszemitizmus elleni harc áll.

Intenzív kommunikációs kampányt tervez a Magyar Katolikus Egyház a nyári hónapokra. A célcsoport és a téma kiválasztása most van folyamatban -- közölte a Világgazdasággal Juhász Judit sajtófőnök. Az egyház a tavalyi év végétől kezdte kihasználni a tömegkommunikációs eszközök nyújtotta lehetőségeket. A korábbi esztendőkben ez nem volt jellemző, noha II. János Pál pápa és az elődei is bátorították erre az egyházi vezetőket -- ismerte el Juhász Judit. Mint arról korábban beszámoltunk, a népszavazás ideje alatt az egyházak jó része kampányolt híveinél, hogy vallják meg vallási hovatartozásukat a kérdezőbiztosoknak.
Megtudtuk, a kampányban várhatóan reflektorfénybe állítják a katolikus egyház hivatalos segélyszervezete, a Magyar Karitász tevékenységét. Van az egyháznak erre a célra elkülönített kerete, ám az összeg nem publikus. A katolikusok saját infrastruktúrájukat használva jóval a piaci ár alatt képesek kampányolni, s az ezzel kapcsolatos munkákat minden bizonnyal saját munkatársaik végzik majd -- mondta a sajtófőnök.
A hit nem árucikk, amit pr- és marketingeszközökkel el lehet adni -- fogalmaznak a Magyarországi Zsidó Hitközségek Szövetségénél (Mazsihisz), mégis van kommunikációs stratégiájuk. Ennek legfontosabb eleme az antiszemitizmus elleni harc -- fejtette ki Tordai Péter elnök. Ezért is tartják fontosnak, hogy a közvélemény jobban megismerje az egyházat és tanítását. Eddig is nyitottak voltunk, amit meg is kell mutatnunk -- szögezte le Tordai Péter. Elsősorban a középiskolákat megcélozva konferenciákat, versenyeket rendeznek a közelgő holokauszt-emléknap alkalmából. A stratégia másik része a hittestvéreik felé irányul, amelynek fő célja elérni, hogy a régi, rossz emlékű időkkel ellentétben már nyítan vállalják zsidóságukat. Őket direkt levelekkel, kiadványokkal éri el a Mazsihisz. Minderre évente néhány millió forintot tudnak fordítani.
Az evangélikus egyház nagyságrendekkel kisebb a katolikusnál, így nagyzolás lenne, ha hozzájuk hasonló méretű kampányt folytatnánk -- fogalmazott a Magyarországi Evangélikus Egyház országos irodaigazgatója. Hafeschr Károly hozzátette, a fontos társadalmi eseményeken készek megjelenni, s megkeresés esetén nem zárkóznak el a média nyilvánosságától.
A Magyarországi Református Egyház nem tervez kampányt, mert nem ez az egyház dolga, és nem is látunk most okot rá -- mondta lapunknak Csoma Áron szóvivő. Megjegyezte, azt tartják fontosnak, hogy "az egyház szolgálatai révén jusson el a közvéleményhez is".

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.