Tegnap óta játsszák a hazai mozik a 60. Cannes-i Nemzetközi Filmfesztiválon bemutatott Halálbiztos című filmet, Quentin Tarantino legújabb produkcióját a Budapest Film forgalmazza. Ez a cég juttatja el majd a magyar mozikba a héten véget ért rangos mustra nyitófilmjét is: a My Blueberry Nights című Wong Kar-Wai-alkotás hazai bemutatója 2008 januárjában lesz. Október 6-tól vetítik a magyarországi filmszínházakban Michael Moore Sicko című alkotását, emellett négy filmet tűz műsorára jövőre a Budapest Film – tájékoztatta a Világgazdaságot Molnár Krisztina, a társaság munkatársa.
Tarr Béla új produkciója, A londoni férfi a versenyprogramban szerepelt, s bár a Fortissimo által forgalmazott alkotás nem nyert díjat, a világpremiert nagy érdeklődés övezte. Vezér Éva, a Magyar Filmunió ügyvezető igazgatója elmondta: a nemzetközi ügynökség már a premier előtt eladta a forgalmazási jogokat egyebek mellett a Benelux államokba, Nagy-Britanniába, valamint Görögországba. Mivel a film koprodukcióban készült, több országban is várható a bemutatója, a produkciót az Eurimages (az Európa Tanács koprodukciós filmes alapja), az Arte France Cinema, a Francia Nemzeti Filmközpont, a ZDF és a Canal+, valamint a Magyar Mozgókép Közalapítvány és az OKM támogatta.
Sikerként könyvelte el a cannes-i filmvásáron való szereplést a 2004-ben alakult HungariCom, amely az idén először várta önálló standdal a külföldi érdeklődőket. Kálomista Zsuzsanna, a forgalmazó cég ügyvezető igazgatója lapunk kérdésére elmondta, hogy a tavalyi mustra kísérőprogramjában, a piaci alapon működő Marché du Film keretében már részt vettek a Csak szex és más semmi című produkcióval, amelyet ennek köszönhetően vetítenek ez év őszétől Japánban. A 2006-os hatékony szereplés után döntötték el, hogy most már standot bérelnek. A vásáron való szereplés mintegy 25 millió forintba került, ezt az összeget az ORTT és a vetítéseken részt vevő filmek producerei finanszírozták. Hoszszú távú befektetés a nemzetközi filmpiacokon való részvétel. A cannes-i hatás legalább egy évig tart, addig ugyanis folyamatosan várható konkrét üzletkötés az ott kötött ismeretségeknek, ottani beszélgetéseknek, tárgyalásoknak köszönhetően.
A Marché du Film programjában a HungariCom jóvoltából nyolc magyar alkotásból válogathattak az úgynevezett marketvetítések résztvevői: nemzetközi filmforgalmazók képviselői, fesztiválválogatók és újságírók. Cannes-ban debütált Novák Erik első önálló rendezése, a 228 millió forint költségvetésű Zuhanórepülés, és szintén a fesztiválok fesztiválján láthatta a közönség az utómunka fázisában lévő 3D-s animáció, az Egon és Dönci néhány percét. Az első ilyen technikával készülő magyar animációs film iránt máris sokan érdeklődnek a kelet-európai országokból, valamint Brazíliából. A magyarországi mozikban várhatóan novemberben mutatják be.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.