Gaskó István szerint így tovább rombolják a vasút gazdasági helyzetét. A VDSzSz hétfőre beosztott tagjainak 95 százaléka nem vette fel a munkát - tette hozzá az érdekképviselet vezetője. Gaskó István szerint a vasúti közlekedés biztonságát veszélyezteti a MÁV vezetése, amikor az éjszakai műszak dolgozóit törvényellenesen újabb 12 órányi munkára kényszeríti.
A fővárosban a Déli pályaudvaron a legjobb a helyzet a legtöbb vonat elindul a szombati menetrend szerint; a Keletiben a feltorlódott vonatok miatt nem tudnak fogadni újabb szerelvényeket, a Nyugati pályaudvar pedig teljesen leállt
A vasúttáraság minden esetben betartja a törvényi előírásokat, nem rendel el túlmunkát, de próbálják biztosítani a vonatközlekedést - mondta a Független Hírügynökségnek a MÁV szóvivője arra reagálva, hogy Gaskó István, a Liga elnöke azt állította: a vasúttársaság túlmunkára kényszeríti a dolgozókat. Olyan, szakvizsgával rendelkező személyzetet rendelnek az állomásokra, akik hajlandóak felvenni a munkát - közölte Sigulinszki Tibor. A szóvivő szerint a vonatok 40-45 százaléka közlekedik, de délutánra várhatóan ez az arány emelkedni fog.
A Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSzSz) reggel 6 órától hirdetett meg határozatlan idejű munkabeszüntetést a Liga országos sztrájkfelhívásához csatlakozva. A vonatok csaknem fele azonban elindult a sztrájk ellenére. Gaskó István, a Liga és a VDSzSz elnöke azt állította: a MÁV megsérti a munka törvénykönyvét, mert túlmunkára kényszeríti a dolgozókat, ezért feljelentést tesznek a munkaügyi főfelügyeletnél.
A MÁV szóvivője cáfolta, hogy megsértenék a törvényi előírásokat. Mint mondta: a MÁV-nál 40 ezren dolgoznak, egy műszakban pedig körülbelül 10 ezren. Az operatív irányítók megkeresik azokat a szabadnapos dolgozókat, akik rendelkeznek megfelelő szakvizsgával, és a megfelelő helyre irányítják őket, így tudják biztosítani körülbelül 50 százalékban a vasúti közlekelést.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.