A dugódíj hatása: szépen csökken az autósok száma - Visszaforgatott pénz Londonban
Amióta 2003-ban a dugódíjat bevezették Londonban, a főváros kijelölt övezetében a gépkocsi-forgalom több mint egyötöddel csökkent, ugyanakkor 15 százalékkal nőtt a buszok forgalma.
A dugódíj beszedéséből származó 125 millió fontot pedig a tömegközlekedés fejlesztésére fordítják. A közlekedési minisztérium bejelentette, a dugódíj Manchesterben történő bevezetésére vonatkozó javaslatot is támogatja.
A közelmúltban tanulmányi céllal a brit fővárosban járt Michael Bloomberg, New York új főpolgármestere, s Miami, Minnerapolis, Seattle és San Francisco amerikai városok is jelenlegi a londoni dugódíj bevezetésének a lehetőségét tanulmányozzák. -További érdekes tapasztalat: az egymást követő brit kormányok csökkentették a gépkocsikra alapozott bevásárlóközpontok építését, és arra biztattak, hogy egyre több üzlet és hivatal költözzék a városközpontokba.
Ennek hatására a brit városok központjában az üzletek értékesítési alapterületének aránya a kilencvenes évek közepén mért 25 százalékról 2003(/2004-ben 34 százalékra nőtt.


