Közélet

Nem igaz, hogy 800 ezren használják az Ügyfélkaput?

Az elmúlt öt évben alig érezhetően nőtt az elektronikus szolgáltatások tárháza. A központi szolgáltatásokat évről-évre milliárdos összegekkel fejlesztik és működtetik, eredményét azonban nem nagyon látjuk – írja a kocka.blog.hu.

 Baja Ferenc nemrég 800.000 főben határozta meg azt a felhasználói közösséget, aki használja az Ügyfélkaput. Állítása szerint az elektronikus ügyintézés közvetlenül 4,5 millió embert érint.

„Több mint 6 millió alkalommal veszik igénybe naponta a központi rendszer szolgáltatásait” – mondta. Ugyanezt a számot hasonló kontextusban említi a HVG-ben megjelent NFÜ hirdetés.

A blog által idézett Medián Webaudit által mért forgalmi adatok szerint azonban a 2009-es év első hat hónapjában a maximális oldalletöltési szám 2,2 millió volt, az is csak 1-1 nap alkalmával, a januári és februári adózási határnapokon, az egyéni látogató pedig csak ritkán haladta meg a százezret.

ügyfélkapu nfü látogatottság HVG webaudit
Kapcsolódó cikkek