Az Európai Bizottság szerint a "hagyományos üzemanyag-fogyasztású gépkocsik" lépcsőzetes kitiltása a belvárosi körzetekből csökkentené az olajtól való függést és egyben segítené a széndioxid kibocsátás 60 százalékos csökkentését.
Ám Norman Baker brit közlekedési miniszter szerint az egyes városokra kellene bízni, milyen közlekedést választanak. A BBC által idézett megfogalmazása szerint "éppúgy nem tiltják ki az autókat a belvárosokból, ahogyan a szögletes banánt sem vezetik be".
Az Európai Bizottság az "Egységes európai közlekedési térség" elnevezésű tervében körvonalazta az elképzeléseit. Eszerint a városok közötti közepes hosszúságú utazások (300 kilométer felett) felét közútról a vasútra kellene átterelni. Az Európai Bizottság azt is reméli, hogy 2050-re gyakorlatilag megszűnnek a halálos közúti balesetek, a jelenlegi halálozási ráta pedig 2020-ra már a felére csökkenne. A Bizottság emellett azt is szeretné elérni, hogy 2050-re a légitársaságok 2050-re 40 százalékban alacsony kibocsátású üzemanyagokat használjanak.
A környezetvédő szervezetek üdvözölték a javaslatcsomag nagy részét, ugyanakkor hangsúlyozták, hogy annak megvalósításához jelentős mértékben kell fejleszteni a közösségi közlekedés. Richard Dyer, a Friends of the Earth''s szervezet szakértője úgy fogalmazott: a hagyományos üzemű autók kitiltása a városból, jól kezdeti lépés, de a szenzációhajhász bejelentések ellenére továbbra sem történt elegendő előrelépés az emmissziócsökkentés terén.