BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Hamarosan elkészül Bécs leghosszabb metróvonala

Szeptembertől öt állomással és 4,6 kilométerrel lesz hosszabb az osztrák főváros legrégebbi földalatti vonala, az U1. A bővítés 600 millió euróba kerül.

1978. február 25-én adták át az U1-es metró legrégebbi szakaszát, amely a Karlsplatzot és a Reumannplatzot kötötte össze. Ez volt Bécs első igazi földalatti vasútvonala, ugyanis 1976 óta már közlekedtek ugyan metrószerelvények, de a földfelszín felett. Ha befejeződik az U1 bővítése, 19,2 kilométerével ez lesz Bécs leghosszabb metróvonala.

A 600 millió eurós beruházás 2012 nyarán kezdődött, a vonal összesen öt új állomást kap és 4,6 kilométerrel lesz hosszabb. Az új szakasz tesztelését most áprilisban kezdték meg, és ha minden terv szerint halad, akkor az utasok 2017. szeptember 2-án közlekedhetnek először az új végállomásig, Oberlaaig.

[caption id="" align="alignleft" width="690"]Próbajárat az új szakaszon. Fotó: Wr Linien/Manfred Helmer Próbajárat az új szakaszon. Fotó: Wr Linien/Manfred Helmer[/caption]Dolgoznak az új megállók kialakításán is, amelyek kívül-belül pontosan úgy fognak kinézni, mint a vonal többi, csaknem negyven évvel ezelőtt készült metróállomása.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.