Minden évben június elején rendez a Sotheby’s egy kortársaukciót, melyen az utóbbi években mindig szerepel mű Reigl Judittól.
A művész 1950-ben hagyta el Magyarországot, nyolc sikertelen szökési kísérlete után a kilencedik próbálkozásra átjutott a vasfüggönyön. Azóta is Franciaországban él és alkot.
A Tömbírás (Ecriture en masse) sorozatot 1959 és 1964 között már Párizsban készítette, a monumentális kalligráfiaszerű, fekete-fehér kompozíciókkal az emberi szókapcsolatok véglegességén kívánt túllépni, és mélyebb, egyetemesebb nyelv megtalálására törekedett, amellyel kozmikus dimenzióba tud lépni, és közelebb kerül az univerzum megfejtéséhez az anyag energiáján keresztül.
A most árverezett mű a jellemzően sorozatokban alkotó festőnő egyik legfontosabb ciklusának, a Tömbírásnak egy kései darabja, 1964-es datálású.
Francia magángyűjteményből került az árverésre, és 150-200 ezer eurós becsértékét felülmúlva érte el a 273 ezer eurós leütési árat.
Reigl Judit műkereskedelmi árai az utóbbi öt évben ugrásszerűen emelkednek, és ez a tendencia még folytatódik. Táblázatunkból is jól látszik, hogy az utóbbi években milyen arányban nőtt Reigl művészetének műkereskedelmi megítélése, amiben nagy szerepe volt a korábban Párizsban élő, de már jó ideje Magyarországon tevékenykedő galériásának, Makláry Kálmánnak, aki az ötvenes-hatvanas évek munkáit vezette be a piacra.
Reigl életművét Budapesten 2014-ben mutatta be a Ludwig Múzeum, ezt megelőzően 2005-ben volt a Műcsarnokban egy átfogó kiállítása.
A teljes cikket a Világgazdaság csütörtöki számában olvashatja