Közélet

Kásler Miklós gyorsabban adná át a tananyagot a diákoknak

Az egészségügyben azonnal lépni kell a kórházi fertőzések megoldásában, a nemzeti alaptantervet pedig kiválónak nevezte Kásler Miklós, az emberi erőforrások minisztere a Magyar Hírlapnak adott interjúban.

Az egészségügyben úgy érdemes gondolkodni, hogy miként lehet biztosítani adott intézményben a megfelelő létszámot, infrastruktúrát és a szükséges pénzügyi forrást; ugyanez vonatkozik az iskolákra is

– mondta Kásler Miklós, az emberi erőforrások minisztere a Magyar Hírlapnak.

A miniszter elmondta, hogy az egészségügyben a legakutabb pont, amelyben azonnal lépni kell, az a kórházi fertőzések kérdése. Ebben már el is készült egy részletes cselekvési terv. A következő fontos lépés az alapellátás, továbbá gyors beavatkozást igényel a sürgősségi ellátás is.

Az oktatásról a témáért felelős miniszter azt mondta, hogy magyar hagyományokra épülő, korszerű oktatás a cél, amely felkészíti a fiatalokat a munkaerőpiaci kihívásokra, és életre szóló értéket ad számukra.

Kásler Miklós, az Emmi minisztere
Fotó: MTI Fotó/Kovács Tamás

A nemzeti alaptantervet kiválónak minősítette, de hozzátette, hogy

a kivitelezéssel vannak gondok, például az ismeretanyag átadásának tempója gyorsabb kellene, hogy legyen. Továbbá hangsúlyozni kell, hogy az alapvető értékek minden esetben meghatározzák a tartalmat

– mondta a miniszter.

Kásler szerint a pedagógusok véleményét, javaslatait eddig is meghallgatták, és ezután is számítanak rájuk. A miniszter demográfiai kérdésekről is beszélt: a kormány célja, hogy a magyar nemzet megmaradjon, és szerinte ehhez demográfiai fordulat szükséges.

A kulturális ágazatban szükséges átszervezésekkel kapcsolatban a miniszter azt mondta, hogy sok nemzeti intézet áll félig kihasználatlanul, például a Nemzeti Színház, a Széchenyi Könyvár, a nagy közgyűjtemények és az országos levéltár. „Ezeket újraéleszteném, például az oktatásba is bevonnám” – mondta Kásler.

Kásler Miklós Emberi Erőforrás Minisztériuma oktatás egészségügy
Kapcsolódó cikkek