Közélet

Kevesebb történelmet tanítanának a magyar diákoknak

Csökkenhet történelemből a tananyag az új Nemzeti alaptantervben, amivel a gyerekek leterheltségét enyhítenék a Történelemoktatók Szakmai Egyesületének elnöke szerint.

A történelemoktatás terén a legégetőbb probléma a tananyag zsúfoltsága, ezen kétségkívül változtat az új Nemzeti alaptanterv (NAT) tervezete. Számos, főleg egyetemes történelmi téma került ki az új NAT-ból, ami korábban része volt a tantervnek – mondta a Magyar Időknek a Történelemoktatók Szakmai Egyesületének elnöke.

Fotó: MTI Fotó: Balázs Attila

Náray Mihály hozzátette: a tananyagcsökkentés leginkább arról szól, hogy a gyerekek leterheltsége csökkenjen, úgy, hogy közben megszerezzék azt a minimális tudást, amely az alapműveltséghez szükséges.

Eddig az volt a gyakorlat, hogy leadtunk egy tananyagot, majd jött a következő, most végre megvalósulhat a jelenségalapú oktatás. Vagyis lesz idő arra, hogy ha a diákok megtanulnak valamit elméletben, akkor a következő órán például egy filmrészletet látva fel tudják fedezni a megtanult jelenséget az alkotásban

– fogalmazott. A szakember úgy vélte, a NAT általános bevezetője inkább modern pedagógia jellegű dokumentum, semmint nemzeti karakterű, tehát ezen lehetne még változtatni, de hozzátette, hogy egyesületük alapvetően egyetért a történelemtantárgyról leírtakkal.

Az új NAT tervezett, 2019 szeptemberi bevezetésével kapcsolatban Náray Mihály azt mondta: célszerű lenne megfontolni az egy évvel későbbi indulást, hogy a társadalmi vita javaslatait figyelembe vevő NAT és a kerettantervek elkészítéséhez legyen elegendő idő. Megjegyezte, hogy az új NAT-ban leírtakhoz igazodó tankönyvek elkészítéséhez is legalább egy évre van szükség.

Nem csoda, hogy nem beszélünk idegen nyelveket

Egy a napokban megjelent tanulmányból kiderült, hogy a magyar nyelvoktatásban jelentős hiányosságok mutatkoznak, pedig pénz és megoldási lehetőség lenne elég.

 

oktatás NAT történelem
Kapcsolódó cikkek