BUX 51,527.08
+0.12%
BUMIX 4,271.36
-1.13%
CETOP20 2,286.44
0.00%
OTP 17,790
0.00%
KPACK 16,800
0.00%
0.00%
+0.28%
-0.26%
0.00%
ZWACK 16,600
0.00%
0.00%
ANY 1,565
0.00%
RABA 1,375
0.00%
0.00%
+0.36%
0.00%
0.00%
OPUS 221.5
-4.94%
+3.10%
-0.24%
0.00%
+0.35%
OTT1 149.2
0.00%
-0.42%
MOL 2,428
+0.50%
-0.16%
ALTEO 1,700
0.00%
0.00%
-0.41%
EHEP 1,750
-0.85%
0.00%
-1.18%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
0.00%
+0.59%
0.00%
0.00%
SunDell 38,800
0.00%
-2.50%
0.00%
0.00%
0.00%
-1.02%
+0.48%
Forrás
RND Solutions
Közélet

Kiderült, melyik a legnépszerűbb konyha hazánkban

Ahhoz képest, hogy egy generációval korábban még az is különlegesnek számított, ha valaki egy kínai kifőzdében evett egy csípős-savanyú levest, mára – a street food forradalomnak és a globalizációnak köszönhetően – egyre több nemzet autentikus fogásait lehet kipróbálni a hazai vendéglátóhelyeken.

A Falatozz.hu országos ételrendelő portál utánajárt, hogy a kínálatában szereplő 430 étteremben milyen arányban oszlanak meg a gasztronómiai kultúrák.

  • Az éttermek 36 százaléka kínál görög ételt,
  • 31 százaléka mexikói fogásokat,
  • a toplista harmadik helyét pedig a klasszikus olasz ízvilág zárja 19 százalékkal.
  • Utánuk következnek a thai (6,5 százalék), kínai (4,5 százalék), japán (2 százalék), indiai (1,5 százalék) és vietnami (1,5 százalék) ínyencségeket szerepeltető éttermek. A vendéglátóegységek étlapjain szereplő ételek közül bő 3 százalék készül wokban.

    Fotó: Falatozz.hu

    Gyakori jelenség, hogy egy étlap csak néhány görög-mexikói-olasz ételt tartalmaz, a zöme azonban magyaros jellegű, míg az ázsiai konyhánál általában kizárólag az adott nép tradicionális finomságai sorakoznak a menüben.

    A rendelések száma alapján 2018-ban a világkonyha fogásai közül a legnépszerűbbek

  • a görög gyros tál,
  • utána következik a mexikói burrito,
  • majd az olasz paradicsomleves.
  • Lemaradt a dobogóról a negyedik legkedveltebb házhoz rendelt főétel, a kínai szezámmagos csirke.

    Fotó: Pixabay

    Az adatbázis szerint az éttermek 82 százaléka vett fel az étlapjára külföldi ihletésű ételeket, és csak a maradék 18% árul kizárólag magyaros ízeket. A Falatozz.hu-n az arány évről évre nő: 2017-hez képest 2018-ban 11 százalékot ugrott a világkonyhát is kínáló éttermek száma, és ez a tendencia idén is folytatódik. Ezek szerint a fogyasztókra egyre inkább jellemző a felfedezés, valamint az inspirálódás más kultúrák ízeiből.

    Kapcsolódó cikkek