Közélet

A divatipar is beszáll a vírus elleni küzdelembe

A nagy divatcégek is kiveszik a részüket az egészségügyi eszközök hiányának pótlásában.

A járvány a más iparágakhoz hasonlóan a ruházat és egyéb divatcikkek iparát is súlyosan érinti. Azonban épp az egyik legnagyobb probléma, a maszk iránti megugrott kereslet és az ebből adódó hiányban találta meg az egérutat több nagyobb márka.

Még az Egyesült Államokban is olyan szintű a készlethiány, hogy az orvosoknak gyakran a már használt maszkokat kell újra felvenniük.

Épp ezért New York állam kormányzója, Andrew Cuomo Twitter üzenetben azt írta:

A vállalatoknak kreatívnak kell lenniük ahhoz, hogy biztosítsák az egészségügyi dolgozók számára szükséges kritikus eszközöket.

A very productive day today. pic.twitter.com/UV0wN7b9yq

— Christian Siriano (@CSiriano) March 23, 2020

És valóban, a kormányzó felhívására elsőként Christian Siriano felelt.

Ha Cuomo kormányzó azt mondja, hogy maszkokra van szükség, a csapataim segíteni fognak. Rajtuk kívül van még egy teljes varrócsapatom, amely otthoni dolgozókat foglalkoztat.

– írja Twitterén a tervező.

Fotó: AFP

Rajta kívül számos más amerikai tervező, mint Prabal Gurung, Brandon Maxwell, aki olyan ügyfeleket tudhat magáénak, mint Lady Gaga és Michelle Obama és Carla Colletto is válaszoltak a felhívásra.

Európában a nagyágyúk vetették rá magukat a kényszer szülte lehetőségre. A H&M és a Zara céget birtokló Inditex is jelezte, hogy a védőeszközök gyártását megkezdik.

Melletük száll versenybe a Kering két márkája, a Balenciaga és az Yves Saint Laurent. Az anyavállalat további ígérete szerint

Hárommillió orvosi maszkot hozat be Kínából, amit a francia egészségügyrendelkezésére bocsát.

A szintén a Keringhez tartozó Gucci pedig 1,1 millió maszk mellett 55 ezer orvosi kezeslábast ajánlott fel.

Gucci H&M Zara
Kapcsolódó cikkek