VG | Az adományozási hajlandóság tekintetében még bőven rejlik fejlődési potenciál a magyar lakosságban, a Generali Biztosítónak a 18–59 éves hazai lakosság körében készült felmérése szerint ugyanis a válaszadók csupán 8 százaléka adományoz rendszeresen, 62 százalékuk néha, 30 százalékuk pedig soha. A rendszeresen adományozók körében a 40–49 éves, felsőfokú végzettségű, Budapesten és megyeszékhelyen élő lakosok voltak a legtöbben. Külön érdekesség, hogy a rendszeresen adományozók között a nők és a férfiak fele-fele arányban képviseltetik magukat.
A kutatás arra is rávilágított, hogy a magyar lakosság leginkább pénzt szeret adományozni: 69 százalék az adója 1 százalékának felajánlásával teszi ezt meg, a népesség közel fele pedig esetenkénti anyagi támogatás formájában. A válaszadók harmada esetenként tárgyi adományokat juttat el a rászorulóknak, 15 százalékuk pedig véradással segít. A válaszadók a legfontosabb három kategóriába a beteg gyermekek, az állatmenhelyek és a rászoruló gyermekek támogatását sorolták. Ezeken kívül támogatásra érdemes területnek tartják még a betegségekkel kapcsolatos szervezetek munkáját, a koraszülött-ellátást és természeti értékeink megóvását.
A felmérésen az is kiderült, hogy a visszafogottabb adományozási kedv ellenére az emberek hajlandók többet fizetni egy-egy termékért, szolgáltatásért, ha a díjnak egy bizonyos százaléka jó ügyek támogatását célozza, ebben az esetben azonban rendkívül fontos a transzparencia. A válaszadók 55 százaléka azért cserébe, hogy többet fizet, tudni szeretné, hogy pontosan miért teszi ezt, leginkább a bizonytalanság vagy egy esetleges átverés elkerülése végett.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.