Június 14-én, kedden a reggeli órákban újra riasztást kaptak a Magyar Honvédség vadászgépei, mert egy Rigából Dubrovnikba tartó Boeing-737 típusú repülőgép nem létesített rádiókapcsolatot a polgári légi irányítással.

Litvánia, a siauliai katonai repülőbázison 2019. augusztus 13-án. A Magyar Honvédség május 2-án hivatalosan is átvette a három balti állam légterének védelmét ellátó baltikumi légi rendészeti, Baltic Air Policing (BAP) szolgálatot. Ez a második alkalom, hogy a térségben magyar Gripen vadászgépek állnak készültségben. Fotó: Bús Csaba BCS Petőfi Népe 20190813 Litvánia
Fotó: Bús Csaba / Petőfi Népe

A Gripenek a riasztást követően felszálltak és a rádió-összeköttetés helyreállta után a horvát határig kísérték a repülőgépet, majd visszatértek a kecskeméti bázisra.

Korábban május 3-án, a késő esti órákban jelzett a radar azonosítatlan repülőeszközt, ezért a Magyar Honvédség légvédelmi szolgálata riasztást adott ki, és felszállást rendelt el a Légvédelmi Készenléti Szolgálatban lévő vadászgép számára. Akkor a radarok 22 óra körül észlelték a jelet a keleti országrész határ menti térségében.

Az orosz–ukrán háború kitörése óta már többször kellett riasztani a magyar Gripeneket: március 14-én egy Belgrád–Moszkva útvonalon haladó, szerb lajstromjelű repülőgép miatt riasztották a honvédséget. A belgrádi irányítótorony azt az információt közölte a polgári légi irányítással, hogy a repülőgép fedélzetén bomba van, majd egy újabb bombafenyegetés miatt szálltak fel a magyar vadászgépek. Később egy szerb felségjelzésű, Belgrádból Szentpétervárra tartó civil repülőgépet ért bombafenyegetés miatt riasztották a légvédelmi készültséget.