A legismertebb közösségimédia-felületek mellett egyre elterjedtebb a TikTok és a LinkedIn, amelyeket többnyire a két végletnek tekintenek. Míg az előbbit komolytalannak, szórakoztató időtöltésnek vélik, az utóbbiról túlzott komolysága miatt nyilatkoznak olykor fanyalogva. Pedig közelebb állnak egymáshoz, mint képzelnénk, és a magánhasználaton túl üzletszerzésre is alkalmasak – áll a Scealy Grouptól kapott közleményben.

In this photo illustration the Whatsapp, Telegram, Signal, BRAZIL - 2021/01/25: In this photo illustration the Whatsapp, Telegram, Signal, Instagram, Facebook, Twitter, Tik Tok, LinkedIn and Slack app and logos seen displayed on a smartphone. (Photo Illustration by Rafael Henrique/SOPA Images/LightRocket via Getty Images)
Fotó: SOPA Images / Getty Images

A TikTok és a LinkedIn előnye, hogy mindkettő viszonylag újdonságnak számít,

és esetükben még nem alakult ki az a fajta bannervakság és reklámzaj, ami régebbi társaiknál, a Facebooknál és az Instagramnál már erőteljesen rontja a hirdetések hatékonyságát.

„Ezeken a felületeken még újdonságnak számítanak az ingerek, az emberek kíváncsiak a tartalmakra, és nyitottabban fogadják be a számukra felkínált információkat. Mindkettő külön-külön is nagyon hasznos terep a vállalkozások számára, de a kettő kombinálásában rejlenek az igazán különleges lehetőségek” – mondta Plósz Valentin TikTok-szakértő, a Scealy Group egyik alapítója és Sándor Tamás LinkedIn-szakértő.

A TikTok titka

A TikTokot leginkább magánemberek használják, már több mint 1,6 milliárd felhasználója van világszerte. Magyarországon a számuk dinamikusan növekszik, jelenleg megközelítőleg kétmillió usert tudhat maga mellett. Valamivel több nő használja, mint férfi, az arányuk 55-45 százalék, korosztály szempontjából pedig főként a 25–35 közöttieknél népszerű, de jelen vannak a 20 év alattiak és a 30 felettiek is. Használói naponta átlagosan 10-15 alkalommal térnek vissza az applikációba, ezalatt átlagosan 70-75 percig néznek videókat.

Érdekes különbség a Facebookkal szemben, hogy a TikTok-videók nagy részét hanggal tekintik meg, míg a Facebookon többnyire némán futnak a filmek. Nagyon sok cég felfedezte már a TikTok előnyeit, alkalmazzák többek között személyes márkaépítésre is. A megjelenő tartalmak sikerének kulcsa az, hogy valóban érdekesek legyenek. Igaz, hogy ide többnyire szórakozni járnak az emberek, de követnek informatív, értékeket közvetítő felhasználókat is. Ha ide valaki unalmas tartalmat tölt fel, az a legrosszabb, amit csak tehet

– hangsúlyozta Plósz Valentin. Hozzátette: azt, hogy igenis komolyan lehet és kell is venni a TikTokot, mi sem bizonyítja jobban, mint hogy egyre több nemzetközi cég és neves szakember választja fő kommunikációs csatornájának.

A meg nem értett LinkedIn

Annak ellenére, hogy a LinkedIn már néhány éve jelen van Magyarországon is (sőt, 9 hónappal idősebb a Facebooknál), elterjedni és erősödni csak nem olyan régen kezdett el. Ma 1,2-1,3 millió felhasználója van, akik főként szakmai kapcsolatépítésre, állások meghirdetésére, illetve álláskeresésre használják.

„Míg a TikTok leginkább B2C vállalkozások számára előnyös, azaz amikor egy vállalat ügyfelei a fogyasztók, addig a LinkedIn a B2B szektorban hódít, ahol a cég ügyfelei más cégek. Jó néhány cégvezető, HR-, PR- és marketingszakember található meg a tagjai között, de az informatikai terület is komolyan képviselteti magát. A B2B iparágban többet ér néhány értékes partneri kapcsolat, mint több száz nem túl releváns megkeresés” – osztotta meg tapasztalatait Sándor Tamás.

A LinkedIn 57 százaléka férfi, és a középkorú felhasználók vannak többségben.

Világszerte átlagosan hat embert vesznek fel percenként a LinkedInen keresztül, valamint másodpercenként 77 állásajánlatot tesznek ki. Hatékony értesítési rendszerének köszönhetően a felhasználók nem ellenőrzik naponta többször a tartalmakat, jellemzően akkor jelentkeznek be, ha számukra lényeges eseményről kapnak tájékoztatást

– mondta.

A közlemény hangsúlyozza, összességében elmondható, hogy bármelyik felületet is használja egy cég az ügyfeleivel, partnereivel való kommunikálásra, kapcsolattartásra, elsődleges a folyamatos, minőségi jelenlét, olyan tartalmak megosztása, amelyek bizalmat építenek, közelebb hoznak, ezzel pedig képesek a meglévő ügyfélkört, partneri kört bővíteni, végső soron pedig a profitot növelni.