BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Búcsút vehetünk az IC-pótjegyektől, heteken belül országbérlettel is utazhatunk az intercityken

A vármegyebérlet továbbra sem lesz érvényes a helyjegyköteles vonatokon.

Megszűnnek az IC-pótjegyek a vasúti távolsági közlekedésben a helyükbe új, egységes árazású helyjegyek lépnek, amelyek megváltásával immár az országbérletek is felhasználhatók lesznek az IC- vagy más helyjegyköteles vonatok másodosztályán történő utazáshoz. Ezenkívül július elsejétől további előnyöket is kínálnak az ingázóknak a május elsején bevezetett új díjtermékek –  olvasható a MÁV közleményében.

Fotó: Jászai Csaba / MTI

Az első időszak tapasztalataira építve a tulajdonosi jogokat gyakorló Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) elrendelte a MÁV-Volán csoport számára, hogy dolgozzon ki olyan megoldást, amelynek köszönhetően az utazók az intercityvonatokon, illetve a nem IC-minőségű, de helyjegyköteles vonatokon is élhetnek az új díjtermékek kínálta árelőnnyel, valamint az IC-pót- és helyjegyek mostani, összetett rendszerét is leegyszerűsíti.

A július elsejétől életbe lépő új díjszabási rend szerint az eddigi IC-pótjegyek megszűnnek, a funkciójukat pedig egységes árazású helyjegyek veszik át, amelyek megváltásával immár országbérlettel is utazhatunk az IC-vonatokon.

Az IC-helyjegy elővételben egységesen 650 forint, az utazás napján megváltva pedig 990 forint lesz.

Július elsejét követően a nem IC-minőségű kocsikból álló, de helyjegyköteles vonatokon, illetve vonatrészeken egységesen 300 forintra módosul a helyjegy ára. Ettől az időponttól lesz lehetőség arra, hogy országbérlettel is utazhassunk az ilyen vonatokon, illetve kocsikban.

Fontos alapszabály, hogy a vármegyebérlet továbbra sem lesz érvényes a helyjegyköteles vonatokon, illetve szakaszokon, az első és prémium (1+) osztályon pedig a két új díjtermék egyike – tehát sem a vármegye-, sem az országbérlet – nem lesz felhasználható az utazáshoz. Ugyanakkor július elsejétől prémium (1+) osztályra szóló helyjegyek ára is változik, egységesen 1990 forintot kell fizetni.

Szintén módosul a kilométeralapú menetjegyek díjszabása. Július 1-jétől 10 kilométer távolságig 400 forint, 10,1–15 kilométer között 450 forint, 15,1–20 kilométer között 500 forint, 20,1–25 kilométer között 550 forint, 25,1–30 kilométer között 600 forint lesz a teljes árú, egy útra szóló menetjegyek ára a helyközi közlekedésben a MÁV-Start, a Volánbusz, a MÁV-HÉV és a GYSEV járatain egyaránt.

A kedvezményt tartalmazó menetjegyek ára a fentiekkel arányosan módosul, a bérletek és a 30 kilométernél nagyobb távolságra szóló menetjegyek jelenlegi ára viszont továbbra is megmarad.

Változik azonban az automatákból és a digitális felületeken (interneten az Elvirából vagy a MÁV-applikációból) vásárolt MÁV-Start- és GYSEV-menetjegyekre járó kedvezmények mértéke: az automaták esetében a kedvezmény megszűnik, a digitális felületeken keresztül váltott jegyek esetében pedig a mértéke 5 százalék lesz ezentúl.

Ugyancsak fontos újdonság, hogy július 1-jétől a vármegye- és országbérleteket Zalaegerszegen már a helyi közösségi közlekedésben, a Volánbusz által üzemeltetett városi buszjáratokon is elfogadják. Ezzel a zalai megyeszékhely lesz az első település hazánkban, ahol megvalósul a teljes tarifaközösség. 

Újraindítaná az IC+-ok gyártását a MÁV Vagon új tulajdonosa

A munkavállalói érdekképviseletekkel egyeztettek a MÁV Vagon Kft. eladásában érintett társaságok vezetői. A vevő, a Magyar Vagon jelezte: a munkavállalói jogok nem csorbulnak, az IC+-kocsik gyártása pedig újraindul.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.