Öngyilkos lehetett az egykori Boeing-alkalmazott, aki nekiment az óriáscégnek
Holtan találták meg az Egyesült Államokban a Boeing egy korábbi alkalmazottját, aki aggodalmát fejezte ki a cég termelési szabványai miatt. Nyugdíjba vonulása után hosszan tartó jogi eljárásba kezdett a cég ellen.

A Charleston megyei halottkém hétfőn erősítette meg a férfi halálát a BBC-nek.
A 62 éves Barnett halálát a halottkém jelentése szerint „önkezűleg okozott” sérülés okozta március 9-én.
Barnett 32 évig dolgozott az amerikai repülőgép-óriásnál, egészen 2017-ig. 2010-től minőségügyi menedzserként dolgozott a North Charleston-i gyárban, ahol a 787 Dreamlinert, egy korszerű, főleg hosszú távú útvonalakon használt utasszállítót állítottak elő. 2019-ben Barnett azt mondta a BBC-nek, hogy
komoly problémákat tárt fel az oxigénrendszerekkel kapcsolatban, ami azt jelentheti, hogy
minden negyedik légzőmaszk nem működik vészhelyzetben.
Azt is mondta, hogy az új repülőgépek összeszerelése elsietett volt, és a biztonság veszélybe került, amit a cég tagadott. Később azt mondta a BBC-nek, hogy a dolgozók nem követték nyomon az alkatrészeket a gyáron keresztül. Elmondta, hogy egyes esetekben
a szabványnak nem megfelelő alkatrészeket még a hulladékgyűjtőkből is kiszedték, és beszerelték a repülőgépekbe.
A BBC-nek nyilatkozó férfi ügyvédje tragikusnak minősítette Barnett halálát, a Boeing közleményében úgy fogalmazott, hogy: szomorúak vagyunk Barnett úr halála miatt, és gondolatban a családjával és barátaival vagyunk.
Korábban a Világgazdaság megírta: csak a csodán múlt, hogy nem történt tragédia, amikor a mindössze nyolchetes repülőgép oldalából kiszakadt egy darab az Alaska Airlines egyik járatán. A légitársaság azonnal lépett, és mind a 65 darab 737 MAX típusú repülőjét ideiglenesen kivonta a forgalomból. Nem kellett sokat várni a Szövetségi Légi Közlekedési Hivatal reakciójára sem. Később ugyanis azt közölték, hogy elrendelik a 171 gép ideiglenes leállítását. A botrány azóta sem csitul, sok légitársaság döntött a típus használatának felfüggesztése mellett. Az Európai Unió Repülésbiztonsági Ügynöksége közölte, hogy
egyetlen uniós tagállam légitársasága sem üzemeltet hasonló repülőgépet.
A FlyDubai ugyanakkor azt közölte, hogy 3 darab 737-es típusú repülőgépét nem érinti a korlátozás, ugyanis a gépek „más konfigurációjúak”, azaz a problémás ajtóval nem rendelkeznek.


