A mai napig szolgálatban vannak a korábban Malév által üzemeltett Boeing repülők, amelyek közül több megfordul a magyar légtérben – írta nemrégiben az Airportal.hu. A szaklap a Malév 2012 februárjában történt csődjének évfordulója alkalmából járt utána annak, hogy éppen merre járnak a nagyvilágban a szép emlékű nemzeti légitársasag Boeing 737-esei.

Ferihegy 2A terminál, buszbalesetesek mentők, MALÉV repülő, repülőtér repülőgép, utasszállító
Más lajstromszámmal és más flottában, de a mai napi megfordulnak a magyar légtérben a Malév korábbi gépei.

A portál emlékeztet rá, hogy a 2003 tavaszától forgalomba állított, a gyártótól újonnan érkezett, 18 darab Next Generation változatból 14 példány már a csőd estéjén, elhagyta Ferihegyet, és az írországi Shannonba repült. Elsőként a HA-LOU lajstromjelű, Oneworld-festésű Boeing 737-800 szállt fel este háromnegyed 7 körül, a Malev 5212 hívójelű gép pilótája a közelkörzeti légiforgalmi irányítással folytatott rádióforgalmazásában mondta az elhíresült fordulatot: 

Indul a fekete sereg!

A flightradaron elérhető adatok szerint azonban nem maradtak munka nélkül a Boeing 737-es különböző sorozatai, a azóta más lajstromszámmal ellátott és természetesen más színezetű gépek többek között orosz, horvát, lengyel, cseh, amerikai és ausztrál légitársaságok flottájába kerültek. Ráadásul közülük nem egy még ma is visszajáró vendégnek számít a magyar légtérben.

Az egykoron HA-LOA lajstromjelű, most már OK-SWW Boeing, amely a cseh Smartwings flottájában van jelenleg, pont  a napokban, április 4-én is átrepült Magyarország fölött Prágából Antalyába tartó útja során.

Ugyanez elmondható a Oneworld-festésű LOU-ról, ami a lengyel Enter Air légitársaságnál szolgál SP-ESI lajstromjellel, és legutóbb március 30-án fordult meg a magyar légtérben, amikor az egyiptomi Marsa Alam és Varsó között teljesített szolgálatot.

Ami a többi gépet illeti:

  • a HA-LOC a Smartavia légitársasághoz tulajdona, az Oroszország elleni szankciók miatt korábbi VQ-BEG helyett már orosz, RA-73661 lajstromjellel repül. Ez az a gép, amely még 2011 nyarán charterjáratot teljesítve a krétai Iráklio repterén leszálláskor megsérült, majd kijavították.
  • A LOH tavaly nyár óta a horvát ETF Airways-nél repül 9A-ABC lajstromjellel. A LOK orosz, RA-73260 lajstromjellel található meg, és tavaly decemberben repült utoljára.
  • A LOM jelenleg a DHL számára üzemelteti a Texel Air, A9C-JNC lajstromjellel Bahreinből repül napjainkban is.
  • A LOI, LOL, LOP, LOR és LOS az Egyesült Államokban, a fapados óriáscég Southwest üzemeltetésében repül nagy kihasználtsággal.

A kisebb gépeket szétdarabolták 

Nem minden gép volt ilyen szerencsés, a 2003-ban és 2004-ben gyártott 6 darab rövid törzsű -600-ast még a csőd évében, 2012-ben mind szétbontották az arizonai Goodyear repülőtéren. A portál szerint a mindössze 109 utas szállítására képes, rövid törzsű 737-esek egy székre eső üzemanyag-fogyasztása és üzemeltetési költségei a hasonló befogadóképességű regionális típusokhoz viszonyítva magasak voltak, emiatt a típusváltozat iránt csekély volt a piaci kereslet. Két példány (LOF és LOJ) pilótafülkéjét azonban repülőgépszimulátor építéséhez szerezték meg magánszemélyek.