Parkolási díjak emelése: kikelt magából a Magyar Autóklub
Ahogy arról a Világgazdaság is írt, totálisan átalakul a parkolási rendszer Budapesten. A fizetés és a zöld rendszámú autók esetében lesz a legnagyobb változás, amivel a budapesti parkolás új fejezetéhez érkezik.

A Magyar Autóklub azonban jelen formájában ellenzi a parkolási rendszerváltásnak nevezett, előkészítetlen, és társadalmi vita mellőzésével tervezett javaslatát, álláspontjuk szerint a fővárosi önkormányzatnak minden döntéshozatalnál figyelembe kell vennie az autóval közlekedők érdekeit is.
Hangsúlyozták, hogy a szükséges alternatív lehetőségek biztosításával támogatják az online díjfizetésre átállást, a kényelmi díj eltörlését, továbbá a BKK-bérleteseknek és az autómegosztó rendszereknek biztosított kedvezményeket.
Kifejtették, hogy a parkolási díjak mértékét, a fizetős övezetek területét és a fizetési kötelezettség napi időszakát kiterjesztették és jelentősen megemelték 2022-ben és 2023 őszén, mintegy 30 százalékos többletköltséget okozva a használóknál.
Emiatt a korábbi döntések elemzése nélkül, a díjszint egységes 35 százalékos emelését nem tartják elfogadhatónak. Az A és B övezetekben a hétvégi díjfizetési kötelezettséget nem látják megalapozottnak, olyan tapasztalatokon alapuló számokat, kimutatásokat várnak, amelyek alátámasztják a döntést.
A Magyar Autóklub és az Autósélet honlapján olvasható részletes szakmai álláspontjuk javaslatokat is tartalmaz az átalánydíjas és rövid idejű parkolásra, a valós idejű parkolás figyelésére és a sportlétesítmények parkolóinak P+R hasznosítására.
Terézváros új díjjal keseríti meg az autósok életét
Terézváros megemeli a parkolási díjakat jövőre. Soproni Tamás polgármester szerint eljött az idő, hogy Budapest belső kerületei között Terézváros is rátérjen egy másik útra, és több nyugat-európai nagyvároshoz hasonlóan enyhítse a környezeti károkat, unokáinknak is élhető belvárost hozzon létre.


