Az európai fiatalok szerint
az emlékek jobb ajándékok, mint a tárgyak: a 18–24 évesek csaknem kétharmada (63 százalék) idén több pénzt költött élményekre, mint bármely más korosztály.
A válaszadók legszívesebben egy bakancslistás úti cél meglátogatására (68 százalék), kedvenc előadójuk élő koncertjére (53 százalék), egy különleges vacsorára (42 százalék) vagy egy híres szállodában eltöltött éjszakára költöttek pénzt. De nem csupán az események vonzereje motiválja őket: a Z generáció közel fele elsősorban azért költ élményekre, hogy közös emlékeket éljen át szeretteivel. Döntéseikben a FOMO (azaz a kimaradástól való félelem) is szerepet játszhat.
Az ünnepi időszak tökéletes alkalom arra, hogy az európai vásárlók átgondolják, milyen ajándékokkal okoznak valódi örömöt a fiataloknak
– mondta Beatrice Cornacchia, a Mastercard marketing- és kommunikációs ügyvezető alelnöke. „A Z generáció számára az élményalapú ajándékok nemcsak emlékezetes pillanatokat kínálnak, de lehetőséget adnak arra, hogy különleges pillanatokat osszanak meg barátaikkal és családjukkal.
Bár a Z generáció képviselőinek több mint fele szívesen nézné meg egy világhírű zenész nagyszabású koncertjét, csaknem ugyanannyian ugyanolyan örömöt találnak egy helyi művész előadásában is. Míg 44 százalékuk szívesen koktélozna egy exkluzív bárban,
a megkérdezettek fele inkább egy kisebb, családi étteremben elfogyasztott vacsorára vágyik.
A Z generáció körében az utazás számít a legkeresettebb élménynek: 50 százalékuk szeretne többet utazni, és hajlandók lennének erre többet is költeni. Az Y és Z generáció tagjai közül 37 százalék, illetve 40 százalék mondta, hogy szívesen elutazna egy olyan élményért, ami már régóta foglalkoztatja.
A 18–24 évesek jelentős részét (27 százalék) leginkább a közösségi média befolyásolja az úti cél kiválasztásában. Az utazás után a koncertek állnak a kívánságlista második helyén (38 százalék), míg a harmadik helyet a gasztronómiai élmények foglalják el (31 százalék).
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.