A Magyar Közút közölte: nincs különleges helyzetben Lázár János
„Többszörös hazugság az Átlátszó állítása, miszerint egy utat sem újítottak fel olyan alaposan, mint a Lázár János kastélyához vezetőt” – írta a Magyar Közút.

Az állami cég sajtóközleménye szerint
a hivatkozott ingatlan nem a 4413-as jelű úton van, hanem a 4454 jelű úton. Utóbbin semmilyen felújítás nem történt.
A közlemény hozzátette, hogy a Magyar Közút Nonprofit Zrt. az elmúlt években többször is alkalmazott az algyői projekthez hasonló technológiával végzett útfelújításokat olyan helyszíneken, ahol az út a gyenge teherbírású altalaj miatt ment tönkre, annak újjáépítése nélkül nem lehetett tartós pályaszerkezetet építeni.
„A cikkben – a 4413-as út felújított szakaszának hosszára vetített bekerülési költség alapján – kiszámolt 500 millió forint/kilométer fajlagos költséget a hasonló technológia mellett felújított útszakaszokkal összevetve kijelenthetjük, hogy egyáltalán nem kirívó, sőt még csak nem is a legjelentősebb költséggel járó felújítás az algyői 4413-as út rekonstrukciója” – írta a Magyar Közút.
A cég emlékeztet, hogy Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyében 2019-ben a 4127 jelű mellékúton került sor felújításra teljes pályaszerkezet cserével, a felújítás költsége az út hosszára vetítve 500 millió forint/kilométer. Ugyanebben a vármegyében 2020-ban a 4127 jelű úton történt hasonló felújítás 630 millió forint/kilométer egységáron. Békés Vármegyében a 4235 jelű mellékút hasonló technológiájú felújítására került sor 2016-ban, amelynek fajlagos felújítási költsége – 2016. évi áron – bruttó 390 millió forint/kilométer volt.
A Magyar Közút jelenleg is rendelkezik kiviteli tervvel 100 százalékban pályaszerkezet cserés útszakaszra Békés vármegyében a 4237 jelű mellékúton, amelynek becsült fajlagos felújítási költsége 650 millió forint/kilométer. Ugyancsak ezen út másik szakaszának felújításnál a költséget 600 millió millió forint/kilométerrel számoljuk. Tervek készültek a Jász-Nagykun vármegyei 3224 jelű összekötő út felújításáról, amelynek becsült fajlagos felújítási költsége 640 millió forint/kilométer.
A Magyar Közút szerint a 4413-as jelű út felújítására két okból volt szükség.
- A büntetés-végrehajtási intézmények felett hatáskörrel rendelkező belügyminisztérium kérte az útszakasz felújítását, amely a Nagyfai Országos Büntetés-végrehajtási Intézethez vezető bekötőút. Az úton való közlekedés BV gépjárművek károsodásához is vezetett.
- Másrészről a meglévő algyői Tisza-híd átépítésével és egy új híd megépítésével a közeljövőben olyan jelentős mértékű fejlesztési munkálatokra kerül sor, amelyek a megyei szinten kiemelten forgalmas 47-es főút teljes zárását is szükségessé teszik. Ez idő alatt a forgalom elterelése részben erre lehetséges, az útszakasznak így a Szeged és Hódmezővásárhely közötti teljes forgalmat el kell majd bírnia.