BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
CAF villamos, CAF-villamos, BKK, utasok

Budapesten akadozva kezdte meg működését a BKK-rendészet, Miskolcon már a járatseriffek megerősítésén dolgoznak

A BKK-rendészetre több száz milliós költségvetést biztosítanak, de egyelőre nem állt fel úgy a rendszer, hogy az megnyugtatóan működjön.

Több mint egy éve forró téma volt a főpolgármester-választás idején a tömegközlekedés minősége, mert a hétköznapi tapasztalatok alapján sokan már nem érezték biztonságban magukat az utazásaik során.

A BKK-rendészet működtetésére több százmilliós költségvetést biztosítanak, de egyelőre nem állt fel úgy a rendszer, hogy az megnyugtatóan működjön.
Fotó: Nyirő Simon / BKK

A fővárosban 2018 és 2023 között 29 százalékkal csökkent az utcai közterület-felügyelők száma, és a villamosok fele nincs bekamerázva.

Tavaly Vitézy Dávid főpolgármester-jelöltként ígérte meg, hogy BKK-rendészetet hoz létre,

azt is mondta, hogy a rendészet éjjel-nappal segít majd, hogy rend és tisztaság legyen a járműveken. 

Vitézy a kampányában kijelentette, hogy a tömegközlekedés nem lehet hajléktalanszálló, és az utazási szabályokat mindenkinek be kell tartania. Karácsony Gergely főpolgármester egy rendezvényen erre úgy ragált, hogy „amikor azt mondja Vitézy Dávid, hogy a közösségi közlekedés nem hajléktalanszálló, akkor én elküldöm a fenébe”.

Pénz és ember is van

Idén január elsején azonban, Karácsony második főpolgármestersége alatt megalakult a Budapesti Utasbiztonsági Szolgálat, amely a tervek szerint 24 órában felügyeli már a rendet a BKK járatain. 

Karácsony Gergely a szolgálat megalakulásakor megígérte: márciustól a BudapestGO alkalmazásban megjelenő új funkció lehetőséget ad az utasoknak is a közvetlen jelzésre, ha veszélyt érzékelnek.

A segélyhívó funkció azonban nem került élesítésre az applikációban, igaz, működött egy a bajban hívható telefonszám, azt azonban a főváros egyáltalán nem reklámozta.

Vitézy elmondta: azt a tájékoztatást kapta, hogy a telefonszám a BKK járatain, megállóiban is fel lesz tüntetve, azonban ez márciusban nem történt meg.

A politikus egy másik bejegyzésében arra mutatott rá, hogy miközben a városvezetés munkaerőhiányra hivatkozik a BKK-rendészet elindítása kapcsán, egy nappal korábban Mártha Imre, a Budapesti Közművek vezérigazgatója ennek éppen az ellenkezőjét állította. Vitézy szerint úgy tűnik, hogy a BKK-rendészet „csendes szabotálása” zajlik.

A Podmaniczky Mozgalom fővárosi frakcióvezetője korábban lapunknak elmondta, hogy javaslatára

hétszázmillió forint van a költségvetésben a rendészet működtetésére,

és hozzátette, hogy a létszám feltöltése azonban vontatottan halad, pedig ebből a forrásból 75 főre már a rendőrséggel versenyképes fizetést tudna adni a főváros.

Kampányígéret volt a gyors segítség

Március végére megjelent a BudapestGO alkalmazásban a segélyhívó funkció, azonban információink szerint ez nem minden felhasználónak volt elérhető. 

Az applikáció a frissítésével két lehetőséget ajánl fel az utasnak: 

  • vészhelyzet esetén hívhatja egy gombnyomással a 122-es segélyhívó számot,
  • rendészeti beavatkozást igénylő probléma esetén pedig a +361 301 7500 számot kapcsolja.

A Főpolgármesteri Hivatal tájékoztatásából az is kiderült, hogy januárban közel 150-szer intézkedtek a BKK-rendészet munkatársai. Ez idő alatt a rendészek több mint 15 járművet és 21 ezer megállót ellenőriztek. 

Április elején a BKK közölte, hogy ismét több nagyobb járatellenőrzést tartottak a fővárosban a BRFK munkatársaival. A BKK elárulta, hogy márciusban közösen több mint 50 ezer utast ellenőriztek, miközben a megállókat, állomásokat és azok környezetét is vizsgálták. 

A friss közlésük szerint összesen

hét elfogás-előállítás és három szabálysértési feljelentés történt egy hónap alatt.

Április elején megjelentek a plakátok is megállókban azzal a kiírással, hogy „vigyázzunk rád”. A napokban kihelyezett plakátokon, egy hónap csúszással, de most már feltüntették az elérhetőséget, amelyen keresztül lehet a veszélyt jelezni a BKK munkatársainak. Vitézy Dávid egy friss posztjából pedig kiderült, hogy a BKK a Facebookon egy kérdésre azt írta, hogy a jövőben chatfunkcióval is bővül majd az applikáció szolgáltatása. 

„A BKK-rendészet chaten történő hívására vonatkozó terv a 101 pontos programom része volt, az alakuló fővárosi közgyűlésre októberben be is vittem (…) Ezúttal is igaznak bizonyult: ha bármit is el akarunk érni ezen a Városházán, azt csak és kizárólag a nyilvánosság útján lehet, amúgy elszabotálják” – fogalmazott a politikus. 

Miskolcon működik a közlekedésrendészet – járőröznek a seriffek 

Korábban megírtuk, hogy tavaly év vége óta Miskolc-szerte már járatseriffek vigyáznak az utasok biztonságára és a tömegközlekedési eszközök állapotára.

Tóth-Szántai József, Miskolc polgármestere úgy fogalmazott, hogy a lakótelepeken egyenruhás felügyelők vigyázzák majd a rendet és a közbiztonságot, 

a tömegközlekedési eszközökön pedig járatseriffek teljesítenek majd szolgálatot.

hónapok óta dolgoznak Miskolcon a járatseriffek /  Fotó: Hollósy András / Facebook

Hollósy András alpolgármester a járatseriffek kapcsán február végén a közösségi oldalán arról írt, hogy 

  • 275 renitens utas leszállítása,
  • 32 rendőrségi intézkedés,
  • 28 mentőszolgálati hívás,
  • 11 közvetlen segítségnyújtás,
  • 5 körözött személy átadása a hatóságoknak️,
  • mindeközben 0 járatrongálás

eddig a járatseriffek mérlege Miskolcon.

Nemrég tömegverekedés tört ki egy miskolci villamoson, kiderült, hogy az őrizetbe vett fiatalkorúak nem ismeretlenek sem a rendőrség, sem a járatseriffek számára. „Ez volt az első rongálás ebben az időszakban, ami így is példa,nélküli, azonban egy eset is sok. Tovább szigorítjuk az ellenőrzéseket a járatokon” – vonta le a következtetést az alpolgármester

A járatseriffek a visszajelzések szerint  biztonságérzetet nyújtanak  a miskolciaknak. A tervek szerint a járatseriffek a leginkább problémás busz- és villamosvonalakon fokozott létszámban lesznek jelen.

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.