Több mint egy éve forró téma volt a főpolgármester-választás idején a tömegközlekedés minősége, mert a hétköznapi tapasztalatok alapján sokan már nem érezték biztonságban magukat az utazásaik során.
A fővárosban 2018 és 2023 között 29 százalékkal csökkent az utcai közterület-felügyelők száma, és a villamosok fele nincs bekamerázva.
Tavaly Vitézy Dávid főpolgármester-jelöltként ígérte meg, hogy BKK-rendészetet hoz létre,
azt is mondta, hogy a rendészet éjjel-nappal segít majd, hogy rend és tisztaság legyen a járműveken.
Vitézy a kampányában kijelentette, hogy a tömegközlekedés nem lehet hajléktalanszálló, és az utazási szabályokat mindenkinek be kell tartania. Karácsony Gergely főpolgármester egy rendezvényen erre úgy ragált, hogy „amikor azt mondja Vitézy Dávid, hogy a közösségi közlekedés nem hajléktalanszálló, akkor én elküldöm a fenébe”.
Idén január elsején azonban, Karácsony második főpolgármestersége alatt megalakult a Budapesti Utasbiztonsági Szolgálat, amely a tervek szerint 24 órában felügyeli már a rendet a BKK járatain.
Karácsony Gergely a szolgálat megalakulásakor megígérte: márciustól a BudapestGO alkalmazásban megjelenő új funkció lehetőséget ad az utasoknak is a közvetlen jelzésre, ha veszélyt érzékelnek.
A segélyhívó funkció azonban nem került élesítésre az applikációban, igaz, működött egy a bajban hívható telefonszám, azt azonban a főváros egyáltalán nem reklámozta.
Vitézy elmondta: azt a tájékoztatást kapta, hogy a telefonszám a BKK járatain, megállóiban is fel lesz tüntetve, azonban ez márciusban nem történt meg.
A politikus egy másik bejegyzésében arra mutatott rá, hogy miközben a városvezetés munkaerőhiányra hivatkozik a BKK-rendészet elindítása kapcsán, egy nappal korábban Mártha Imre, a Budapesti Közművek vezérigazgatója ennek éppen az ellenkezőjét állította. Vitézy szerint úgy tűnik, hogy a BKK-rendészet „csendes szabotálása” zajlik.
A Podmaniczky Mozgalom fővárosi frakcióvezetője korábban lapunknak elmondta, hogy javaslatára
hétszázmillió forint van a költségvetésben a rendészet működtetésére,
és hozzátette, hogy a létszám feltöltése azonban vontatottan halad, pedig ebből a forrásból 75 főre már a rendőrséggel versenyképes fizetést tudna adni a főváros.
Március végére megjelent a BudapestGO alkalmazásban a segélyhívó funkció, azonban információink szerint ez nem minden felhasználónak volt elérhető.
Az applikáció a frissítésével két lehetőséget ajánl fel az utasnak:
A Főpolgármesteri Hivatal tájékoztatásából az is kiderült, hogy januárban közel 150-szer intézkedtek a BKK-rendészet munkatársai. Ez idő alatt a rendészek több mint 15 járművet és 21 ezer megállót ellenőriztek.
Április elején a BKK közölte, hogy ismét több nagyobb járatellenőrzést tartottak a fővárosban a BRFK munkatársaival. A BKK elárulta, hogy márciusban közösen több mint 50 ezer utast ellenőriztek, miközben a megállókat, állomásokat és azok környezetét is vizsgálták.
A friss közlésük szerint összesen
hét elfogás-előállítás és három szabálysértési feljelentés történt egy hónap alatt.
Április elején megjelentek a plakátok is megállókban azzal a kiírással, hogy „vigyázzunk rád”. A napokban kihelyezett plakátokon, egy hónap csúszással, de most már feltüntették az elérhetőséget, amelyen keresztül lehet a veszélyt jelezni a BKK munkatársainak. Vitézy Dávid egy friss posztjából pedig kiderült, hogy a BKK a Facebookon egy kérdésre azt írta, hogy a jövőben chatfunkcióval is bővül majd az applikáció szolgáltatása.
„A BKK-rendészet chaten történő hívására vonatkozó terv a 101 pontos programom része volt, az alakuló fővárosi közgyűlésre októberben be is vittem (…) Ezúttal is igaznak bizonyult: ha bármit is el akarunk érni ezen a Városházán, azt csak és kizárólag a nyilvánosság útján lehet, amúgy elszabotálják” – fogalmazott a politikus.
Korábban megírtuk, hogy tavaly év vége óta Miskolc-szerte már járatseriffek vigyáznak az utasok biztonságára és a tömegközlekedési eszközök állapotára.
Tóth-Szántai József, Miskolc polgármestere úgy fogalmazott, hogy a lakótelepeken egyenruhás felügyelők vigyázzák majd a rendet és a közbiztonságot,
a tömegközlekedési eszközökön pedig járatseriffek teljesítenek majd szolgálatot.
Hollósy András alpolgármester a járatseriffek kapcsán február végén a közösségi oldalán arról írt, hogy
eddig a járatseriffek mérlege Miskolcon.
Nemrég tömegverekedés tört ki egy miskolci villamoson, kiderült, hogy az őrizetbe vett fiatalkorúak nem ismeretlenek sem a rendőrség, sem a járatseriffek számára. „Ez volt az első rongálás ebben az időszakban, ami így is példa,nélküli, azonban egy eset is sok. Tovább szigorítjuk az ellenőrzéseket a járatokon” – vonta le a következtetést az alpolgármester.
A járatseriffek a visszajelzések szerint biztonságérzetet nyújtanak a miskolciaknak. A tervek szerint a járatseriffek a leginkább problémás busz- és villamosvonalakon fokozott létszámban lesznek jelen.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.