BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Autópálya-matrica: Lázár János különös döntést hozott – akinek ilyen járműve van, nem kell többé útdíjat fizetnie - heti összefoglaló

Lázár János a Facebookon jelentette be, hogy bizonyos autótulajdonosoknak nem kell többé autópálya-matricát vásárolniuk. Több mint 200 ezer magánszemélyt segít a NAV legújabb fejlesztése. A Mercedes több okból is Kecskeméten fokozza a termelését. Heti összefoglaló.

Az építési és közlekedési miniszter egy videóban elmondtaPécsen megkeresték azzal, hogy 3,5 tonna fölötti oldtimereknek ne kelljen autópálya-matrica. „Ráadásul Debrecenben van vizsgalehetőség, tehát sokat kell útdíjköteles szakaszon közlekedniük” – tette hozzá. „Megbeszéltük a kollégáimmal: a 3,5 tonna fölötti oldtimer járműveknek elengedjük az útdíjat. Valószínűleg néhány tucat vagy maximum száz darab ilyen jármű lehet” – közölte Lázár János. Hozzátette, „nem ez fogja kilyukasztani a költségvetést”.

autópálya-matrica
Lázár János bejelentette, az oldtimer járművekre nem kell autópálya-matrica, ezzel a lépéssel az ország túlsó felében lévő járművek is gyorsabban, olcsóbban juthatnak el a vizsgaállomásra / Fotó: Lázár János FB-oldala

Az építési és közlekedési miniszter azt is mondta, hogy köszönik az oldtimereseknek azt a munkát, hogy a magyar járműgyártás remekműveit részben megmenteni.

Szja-bevallás: bejelentette a NAV elnöke – mostantól életbe lépett az ingatlanokat érintő változás

Több mint 200 ezer magánszemélyt segít a NAV legújabb fejlesztése. A lakáskiadóknak, az ingatlanjukat eladóknak mostantól nem kell számolgatniuk és bíbelődniük a tervezet kiegészítésével, elegendő néhány egyszerű kérdésre válaszolni, és a program automatikusan kitölti a szükséges részeket a bevallásban – közölte Vágujhelyi Ferenc, a NAV elnöke. Mint mondta: a tavalyi szja-bevallás tanúsága szerint 170 ezren adták ki lakásukat, közülük azoknak szerepelt csak a tervezetében – a NAV által előre kitöltve – az ebből származó jövedelem, akik cégnek, gazdálkodónak adták ki ingatlanjukat. Ha a bérbe vevő nem vállalkozó, hanem magánszemély, arról a NAV-nak nincs adata, így az a kiajánlott tervezetben nem szerepel. 

Tavaly például a bevallási adatok alapján 82 ezren adhatták ki magánszemélyeknek a lakásukat, hiszen ennyien egészítették ki az szja-bevallás ingatlan-bérbeadásra vonatkozó sorát. Tekintettel arra, hogy egyre fejlettebbek a NAV kockázatelemző modelljei, idén erre a kiegészítésre mindenképp érdemes odafigyelni – javasolta az elnök.

Dühöngenek a németek, mert nem bírják a versenyt Magyarországgal: ennyivel jobb a magyar melós a németnél, a Mercedes már belátta

Bár a Mercedes világszerte számos gyárat üzemeltet, a legnagyobb figyelmet most a kecskeméti kapja a cégvezetés részéről, ahol már most is több mint 4500 főt foglalkoztat a német autógyártó, és ahol a termelés jelentős bővítése is napirenden van. 

  • A magyar munkások nemcsak olcsóbbak, de többet is dolgoznak a Mercedes szerint. A költségek 70 százalékkal alacsonyabbak Kecskeméten a cég pénzügyi vezetője, Harald Wilhelm februári szavai szerint, miközben a profitmegosztásban is hasonló nagyságrendű a különbség. A cég a Stuttgarter Zeitung számára megerősítette, hogy a kecskeméti gyár dolgozói 800 ezer forint (nagyjából 2 ezer euró) profitmegosztásban részesültek, ami 62 százalékkal alacsonyabb a németországinál.
  • A lap azt is felidézi, hogy az Eurostat adatai szerint míg Magyarországon az éves átlagbér 16 895 euró (6,8 millió forint) volt 2023-ban, addig ez Németországban 50 998 euró (több mint 20,5 millió forint) volt, ami 67 százalékos előnyt biztosít hazánk számára. Ráadásul Magyarországon a munkások többet is dolgoznak, hiszen Németországban a szektorban 35 órás a megszokott munkahét. Magyarország további előnye az is, hogy a munkások jóval ritkábban hiányoznak betegszabadság miatt.

Megszólalt a spanyol kormányfő: ezt tudjuk eddig az áramszünet okáról

Egyelőre nincs meggyőző információ az Ibériai-félsziget nagy részét sújtó áramszünet okáról – közölte hétfőn Pedro Sánchez spanyol kormányfő lakossági felhívásában.  A Bloomberg közben arról számolt be, hogy lassan, de fokozatosan áll helyre az áramszolgáltatás az országban. A spanyol Red Electrica hálózatüzemeltető adatai alapján az áramfelhasználás délután fél kettő körül 10,5 gigawattra esett vissza, ami alig több mint 40 százaléka volt a másfél órával korábbi fogyasztásnak. Hétfő estére a spanyol hálózat körülbelül 2 gigawattnyi kiesett energiát állított vissza.

A hatalmas áramkimaradás oka egyelőre nem tisztázott. A Red Electrica szerint az áramkimaradást az úgynevezett oszcilláció okozta. Ez az a jelenség, amikor a hálózati frekvencia, amely normális esetben többnyire állandóan 50 hertz körül marad és fenntartja a hálózat stabilitását, gyorsan mozogni kezd. A Gridradar frekvenciafigyelő szakember adatai szerint ez történt Spanyolországban, nem sokkal dél után. Az ilyen kilengések láncreakciókat okozhatnak, amelyek végül áramkimaradáshoz vezethetnek. 

Útra kelt a Szegeden gyárat építő BYD óriáshajója: nincs nagyobb nála a világon, most hétezer új autót szállít

Tavaly a BYD Brazília „leggyorsabban növekvő márkája” is lett, olyan modellekkel, mint a BYD Song Pro és a Seagull. Az óriáshajót április 22-én adták át. A Sencsen 219,9 méter hosszú és 37,7 méter széles, 12 fedélzete van. Akár 18,5 csomós (34,3 kilométer per óra) sebességgel haladhat egyszerre maximum 9200 járművet is szállíthat, ami 20 futballpálya területének felel meg, így a tisztségviselő szerint a világ legnagyobb autószállítója. A hajót kettős üzemanyagrendszer, LNG és hagyományos olaj is hajtja. A Sencsen első útját Jiangusból teszi meg Dél-Amerikába. 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.