Közel másfél hónapja indult el az InterCity-vonatok állandó takarítása. A MÁV-vezér korábban elárulta: naponta 350 InterCity közlekedik az országban, ezeken a járatokon ellenőrzik a mosdók állapotát, takarítják a folyosókat.
Lázár János pár hónapja közölte, hogy
az IC-kocsik mellékhelységeinek, kabinjainak tisztán tartása 2,5 milliárd forintba kerül.
„A pénzt megszereztük, április elsejétől indítjuk a programot. Minden IC-kocsin folyamatos takarítás lesz, különösképpen a mosdókra figyelve” – mondta.
Hegyi Zsolt vezérigazgató később részletezte, hogy április elseje óta
„Most az első egy hónap tapasztalatait értékeljük, a technológiát finomítjuk és a vállalkozóval együtt azon dolgozunk, hogy a nyári megnövekedett forgalomban is minden InterCity-vonaton legyen takarító indulástól érkezésig” – mondta.
Az építési és közlekedésügyi miniszter a tízpontos vállalásában jelentette be, hogy április 1-jétől minden InterCity-járaton takarítószemélyzet fog szolgálatot teljesíteni. Hozzátette, hogy a személyzet nemcsak a mosdókat, hanem az összes kabint és magát a járművet is tisztán tartja.
A miniszter arról is beszélt, hogy Magyarországon a legtöbben az InterCityt használják a 2023-as, 2024-es forgalmi adatok szerint.
A takarítási tevékenység az új rendszer indulásának a napján mintegy 160 fős takarító személyzettel, összesítve több mint 800 órában és közel 64 ezer kilométeren zajlik az ország minden IC-vonatán.
A MÁV csoport korábban közölte, hogy naponta
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.