A vonatokon lévő kerékpáros helyek mennyisége kulcsfontosságú tényező azok számára, akik a kötött pályás utazásokat részesítik előnyben. Az Európai Kerékpáros Szövetség #CyclistsLoveTrains2025 kutatása szerint a két közlekedési mód integrációja még hosszú évekig eltarthat.

A nemzeti vasúti szolgáltatók tekintetében a három legjobb ország Belgium (88), Svájc (88) és Magyarország (82) – ami összességében kerékpárosbarát infrastruktúrára és jó foglalási tapasztalatokra utal.
Németország (78), Lettország (77) és Csehország (76) szorosan követi az élbolyt.
A dél- és kelet-európai országok általában rosszabb eredményt értek el, volt, amelyik nulla pontot szerzett, mert vagy teljesen kitiltja a kerékpárokat, vagy nem kínál kerékpárosbarát szerelvényeket.
Állomásfelújítási hullám kezdődött idehaza
Összesen 36 állomás felújítását indítja el országszerte a Magyar Államvasutak. Elsősorban kisebb, nem megyeszékhelyi állomásokról van szó, ahol jelentős az utasforgalom, ám az épületek gyakran már több mint százévesek.
A fejlesztési program keretében országszerte 19 helyszínen megújulnak a felvételi épületek, összesen 14 megyében, modernizálásra kerülnek a várótermek, bevezetik a klimatizálást, felújítják a mosdókat, homlokzatokat, cserélik az ajtókat-ablakokat és javítják a tetőket.
A Magyar Falu Program keretében 11 megállóhelyen vadonatúj, könnyűszerkezetes, fűtött-hűtött váróhelyiségeket építenek olyan helyeken, ahol korábban nem volt megfelelő infrastruktúra




