Vasárnap óta élesben működik a MÁV csoport új késési biztosítása, és az első három nap tapasztalatai szerint nemcsak létezik, hanem valóban működik is: több mint 9600 esetben fizette vissza a vállalat a jegyár felét az utasoknak – sok esetben teljesen automatikusan.
A MÁV mobilalkalmazáson keresztül vásárolt jegyek esetén a pénzvisszatérítés az esetek túlnyomó részében emberi beavatkozás nélkül történt, vagyis az utasoknak semmilyen teendőjük nem volt. Az utazási kellemetlenséget elszenvedők néhány másodpercen belül megkapták a kompenzációt – ezzel a magyar vasúttársaság látványos lépést tett az utasjogok modernizálása és az ügyfélélmény javítása felé.
Hegyi Zsolt, a MÁV csoport vezérigazgatója a bevezetés kapcsán kiemelte, hogy bár az induláskor egy kisebb informatikai hiba miatt a jegypénztárakban nem minden esetben működött azonnal a biztosítás érvényesítése, ezt a problémát már elhárították. Az érintettek átmenetileg a MÁVDirekt telefonos vagy e-mailes ügyfélszolgálatához fordulhattak, és hasonlóképp járhattak el azok is, akik komplexebb utazások – például vonatról buszra történő átszállás – során szenvedtek el húsz percnél nagyobb késést.
A vezérigazgató hangsúlyozta:
az ilyen esetekben sem kell személyes ügyintézésre fáradni – például a Keleti pályaudvar ügyfélszolgálatára –, hanem otthonról, kényelmesen is elintézhető a panaszkezelés a MÁVDirekt elérhetőségein.
A késések aránya az elmúlt napokban is az éves átlagnak megfelelően, körülbelül 3 százalékos szinten mozgott. Ez a MÁV-nak máris mintegy 10 millió forint visszatérítési kötelezettséget jelentett – és ez csak az első néhány nap eredménye.
A társaság azonban nem tekinti ezt a rendszert a késések „megváltásának". Hegyi szerint a cél továbbra is az, hogy minél kevesebb ilyen eset forduljon elő, és a visszatérítési rendszer épp azt szolgálja, hogy a menetrendszerűség javítására még nagyobb ösztönzőt jelentsen. Mint fogalmazott:
A jegyár-visszatérítések és bérletkedvezmények milliárdos nagyságrendje világos üzenet számunkra: a pontosság nem lehet opció.
A vezérigazgató megerősítette, hogy az idei év minden beruházása és fejlesztése – a célzott pályakarbantartások, az InterCity-kocsik felújítása, valamint a 100 új mozdony beszerzése – egyaránt azt a célt szolgálja, hogy a vonatok és buszok a lehető legpontosabban közlekedjenek.
A késési biztosítás bevezetése tehát nem a problémák elfedését, hanem a megoldásra való törekvést jelzi: egy olyan korszerű rendszer elindítását, amely a technológiai háttérre és az utasok kényelmére épít, és ezzel új szintre emeli a hazai tömegközlekedést.
MÁV: nincs apró betűs rész, holnap élesedik a késési biztosítás
A MÁV késési biztosítása alapján 20 perc késés után a jegyár fele visszajár minden utasnak akár vonattal, akár busszal utazott. A kompenzáció leggyorsabb és legkényelmesebb módja, ha néhány kattintással a MÁV+ applikációban élesítik a késési biztosítást.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.