BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
vonat, vasút, MÁV, utas, utasok, közlekedés

Késési biztosítás: tényleg működik a MÁV új rendszere – több ezer utas már kapott kártérítést

A cél továbbra is a késések csökkentése, nem azok elfogadása. A MÁV csoport új késési biztosítási rendszere már az első napokban több ezer utasnak térítette vissza a jegyár felét, sok esetben automatikusan.

Vasárnap óta élesben működik a MÁV csoport új késési biztosítása, és az első három nap tapasztalatai szerint nemcsak létezik, hanem valóban működik is: több mint 9600 esetben fizette vissza a vállalat a jegyár felét az utasoknak – sok esetben teljesen automatikusan.

vonat, vasút, MÁV, utas, utasok, közlekedés késési biztosítás
A MÁV csoport új késési biztosítási rendszere már az első napokban több ezer utasnak térítette vissza a jegyár felét, sok esetben automatikusan / Fotó: Shutterstock

A MÁV mobilalkalmazáson keresztül vásárolt jegyek esetén a pénzvisszatérítés az esetek túlnyomó részében emberi beavatkozás nélkül történt, vagyis az utasoknak semmilyen teendőjük nem volt. Az utazási kellemetlenséget elszenvedők néhány másodpercen belül megkapták a kompenzációt – ezzel a magyar vasúttársaság látványos lépést tett az utasjogok modernizálása és az ügyfélélmény javítása felé.

Folyamatosan bővül a késési biztosítás

Hegyi Zsolt, a MÁV csoport vezérigazgatója a bevezetés kapcsán kiemelte, hogy bár az induláskor egy kisebb informatikai hiba miatt a jegypénztárakban nem minden esetben működött azonnal a biztosítás érvényesítése, ezt a problémát már elhárították. Az érintettek átmenetileg a MÁVDirekt telefonos vagy e-mailes ügyfélszolgálatához fordulhattak, és hasonlóképp járhattak el azok is, akik komplexebb utazások – például vonatról buszra történő átszállás – során szenvedtek el húsz percnél nagyobb késést.

A vezérigazgató hangsúlyozta: 

az ilyen esetekben sem kell személyes ügyintézésre fáradni – például a Keleti pályaudvar ügyfélszolgálatára –, hanem otthonról, kényelmesen is elintézhető a panaszkezelés a MÁVDirekt elérhetőségein.

A késések aránya az elmúlt napokban is az éves átlagnak megfelelően, körülbelül 3 százalékos szinten mozgott. Ez a MÁV-nak máris mintegy 10 millió forint visszatérítési kötelezettséget jelentett – és ez csak az első néhány nap eredménye.

A társaság azonban nem tekinti ezt a rendszert a késések „megváltásának". Hegyi szerint a cél továbbra is az, hogy minél kevesebb ilyen eset forduljon elő, és a visszatérítési rendszer épp azt szolgálja, hogy a menetrendszerűség javítására még nagyobb ösztönzőt jelentsen. Mint fogalmazott:

A jegyár-visszatérítések és bérletkedvezmények milliárdos nagyságrendje világos üzenet számunkra: a pontosság nem lehet opció.

A vezérigazgató megerősítette, hogy az idei év minden beruházása és fejlesztése – a célzott pályakarbantartások, az InterCity-kocsik felújítása, valamint a 100 új mozdony beszerzése – egyaránt azt a célt szolgálja, hogy a vonatok és buszok a lehető legpontosabban közlekedjenek.

A késési biztosítás bevezetése tehát nem a problémák elfedését, hanem a megoldásra való törekvést jelzi: egy olyan korszerű rendszer elindítását, amely a technológiai háttérre és az utasok kényelmére épít, és ezzel új szintre emeli a hazai tömegközlekedést.

MÁV: nincs apró betűs rész, holnap élesedik a késési biztosítás

A MÁV késési biztosítása alapján 20 perc késés után a jegyár fele visszajár minden utasnak akár vonattal, akár busszal utazott. A kompenzáció leggyorsabb és legkényelmesebb módja, ha néhány kattintással a MÁV+ applikációban élesítik a késési biztosítást.

 

 

 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.