Itt tart Magyarország legújabb autóútjának építése – fotók
Fontos mérföldkőhöz érkezett az M4-es gyorsforgalmi út fejlesztése: a Törökszentmiklós és Kisújszállás között épülő új nyomvonalon már a kopóréteget kivitelezik, írja a Magyar Építők. Ha elkészül a beruházás, ez lesz Magyarország legújabb autóútja.

Legújabb autóút: Törökszentmiklós és Kisújszállás között zajlik a fejlesztés
A lap szerint a Duna Aszfalt kivitelezésében zajló beruházás számos háttérinfrastruktúrát és közúti csatlakozást is érint, miközben a műtárgyépítésben is látványos előrehaladás történt.
A beruházásnak köszönhetően 34,29 kilométerrel bővül a korábban a fővárostól Törökszentmiklósig kiépített M4-es.
Az Építési és Közlekedési Minisztérium beruházása három részre bontva valósul meg: míg Törökszentmiklós és Kisújszállás elkerülő útja bővítést kap (8,1 és 8,7 kilométeren), addig a két település közötti szakasz új nyomvonalon épül meg 17,5 kilométeren.

A nyártól egyre több szakaszt adnak át a forgalomnak
A lap szerint a törökszentmiklósi csomópontot már a nyáron birtokba vehetik az autósok. Nicoara Miklós főépítésvezető tájékoztatása szerint a törökszentmiklósi elkerülő szakaszán a forgalom átterelése az újonnan épített bal pályára megtörtént; jelenleg a jobb pálya építése zajlik, a zajvédő falak elkészültek. A kopóréteg és a végleges forgalomtechnika kiépítése június hónapban elkészül, utána a forgalom visszatér a már elkészült jobb pályára, hogy a bal pálya is teljesen befejezhető legyen.
Ennek a szakasznak egy jelentős részprojektje a törökszentmiklósi csomópont, ahol az aszfalt kötőréteg már elkészült, jelenleg a rézsűk humuszolása, talajelő-készítés, valamint padka- és ároképítési munkák történnek. „Június hónapban a kopóréteg és végleges forgalomtechnikai munkák is elkészülnek a csomópontban” – ismertette Nicoara Miklós.
Az ideiglenes forgalomba helyezési eljárás lezárulta után, várhatóan július közepétől átadjuk a közúti forgalomnak a csomópontot
– árulta el a szakember.

Az új nyomvonalon is elkészült a kötőréteg
A törökszentmiklósi elkerülő és a kisújszállási elkerülő között 17,5 km-en épülő új nyomvonalon és csatlakozó építményeken az aszfalt kötőréteg építési munkái befejeződtek, a két meglévő közúti keresztezés kivételével. Utóbbi helyeken a munkák a tavaszi átterelések után folytatódhatnak. Ezen a szakaszon három csomópont munkálatairól is beszámolt a főépítésvezető.
- A surjányi egyszerű pihenőben a szegély építési és térkövezési munkák 90 százalékban elkészültek, május végén kezdődött az aszfalt kopóréteg építése, majd a befejező munkarészek következnek.
 - Az örményesi csomópontban a két körforgalom között az aszfalt kopóréteg már kész, a forgalomtechnika készül; a meglévő útcsatlakozásnál a CKT útalap készül.
 - A kisújszállási csomópont és komplex pihenő bal oldalának szegélyépítési munkái befejeződtek, az aszfalt kötőréteg kész. A pihenő jobb oldalán a földmű és útalap építési munkái zajlanak, megkezdődtek az aszfaltozási és szegélyépítési munkák is.
 

Több közút felújítása is megtörténik
A projekt jelentős részét képezi az érintett térségben futó öt darab csatlakozó közút felújítása. Közülük a
- Óballát Törökszentmiklóshoz bekötő 32126-os út,
 - valamint a 42103-as útnak (azaz a Törökszentmiklósról kivezető Kossuth utcának) a 46-os főút és az M4-es törökszentmiklósi csomópontja közötti 2,5 km hosszú szakasza egyaránt elkészült,
 - emellett megkezdődött a 4204-es út két szakaszának felújítása Örményes és Fegyvernek települések között, mintegy 3,5 km hosszban.
 
A teljes beruházás várhatóan idén befejeződik, így 2026 első negyedévében átadhatják a közúti forgalomnak.
 
 


