Egy éve, 2024 júniusában szerezte vissza Magyarország a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér többségi tulajdonát. Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter közösségi oldalán közzétett évfordulós bejegyzésében sikertörténetként értékelte az elmúlt 12 hónapot, kiemelve: a francia Vinci Airportsszal való közös üzemeltetés eredményesebb lett, mint sokan várták.
A miniszter szerint a nemzeti tulajdonba vételt követően minden negatív előrejelzésre rácáfoltak. A reptér utasforgalma és légiáru-kezelése is történelmi csúcsot döntött, a profit pedig nem külföldi cégeket, hanem immár a magyar költségvetést gazdagítja. Az állami részvétel révén pedig olyan fejlesztések is elindulhatnak, amelyek eddig csak tervek voltak – így például a repülőtér közvetlen vasúti összeköttetése is.
A bejegyzésből kiderül: a kormány célja továbbra is az, hogy a légikikötő nemcsak pénzügyileg, hanem stratégiailag is a magyar gazdaság erős pillére legyen. A vasúti kapcsolat megvalósítása az utasok kényelmét és a fenntarthatóságot szolgálja, de logisztikai előnyt is biztosíthat a régióban.
A visszavásárlás körül annak idején több bírálat is érte a kormányt: voltak, akik magas költségekre és működési kockázatokra figyelmeztettek. Az első év eredményei azonban – a kormány szerint – igazolják a döntés helyességét. A reptér dinamikus növekedése és a jövőbeli fejlesztések elindulása most már nemcsak nemzeti büszkeség, hanem gazdasági haszon is.
Ferihegyi repülőtér: egész Európában egyedüli, ami most történik – ez már az akkumulátorok korszakáról szól
A lépés célja a lítiumakkumulátorokat tartalmazó szállítmányok biztonságos és szakszerű kezelése. Újabb mérföldkőhöz érkezett a Budapest Airport: Európában elsőként indította el a nemzetközi IATA CEIV lítiumakkumulátor-tanúsítási programját.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.