
Lázár János kíméletlenül őszinte volt: pontosan elmondta, mi történt a Balatonnál – óriási a baj
„Páratlan nehéz éjszakán van túl a MÁV-Volán csoport, ahol egész éjszaka zajlott tegnapi viharkár elhárítása: elsősorban a fővonalak felszabadításán dolgoztak a kollégák” – közölte Lázár János kedd reggel.

Hozzátette, hogy nagyon sok vonalon fakidőlés, illetve a villamos hálózatot biztosító oszlopok kidőlése nehezíti a normális működést. Úgy fogalmazott, hogy nem minden vonalon tud a közlekedés újraindulni,
a villamosított pályákon van, ahol napokra, de van, ahol hetekre lesz szükség ahhoz, hogy helyreálljon a közeledés, például „a balatonfüredi vonalon és irányában óriási problémákkal és kihívásokkal” kell megküzdenie a MÁV-nak.
„Szerencsére a Volán rendelkezik annyi autóbusz kapacitással, hogy több száz busz egészíti ki a hiányos és nehezen közlekedő vonalhálózatot.
Tegnap 1500 vonatot és 800 ezer utast érintett minimálisan ez a hatalmas vihar, amely átsöpört Magyarországon”
– mondta a közlekedési és közlekedésügyi miniszter.
Emlékeztetett, hogy kedden újabb viharok elé néz az ország, a munkatársak nem csak a következő vihar elhárítására készülnek, hanem a korábbi viharok által okozott károkat javítják folyamatosan.
Kedd reggelig közel háromezer viharkárt számoltak fel a katasztrófavédelem tűzoltóegységei, valamint az önkormányzati és az önkéntes tűzoltók.
A viharos szél a Balaton északi partján leszakította a felsővezetéket, a déli parton fák dőltek a vasúti pályára, sérült a felsővezeték is.
Korábban a Világgazdaság is megírta, hogy
a MÁV csoport Budapesti Területi Igazgatósága vasúti katasztrófa sújtotta területté nyilvánította a főváros és a Balaton térségét, de a vihar az ország szinte minden vasúti fővonalán rendkívül súlyos károkat okozott.
Az állami vasúttársaság korábban megerősítette, hogy a 150-170 kilométer/órás sebességgel érkező viharos szél a Balaton északi partján leszakította a felsővezetéket, emiatt több tucat buszt állított be azonnal, hogy biztosítsa az utasok eljutását.





