BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Végre valósággá válik: tényleg autópályával kötik össze Magyarország két nagy városát – Lázár Jánosék újabb döntést hoztak

Debrecen és Nyíregyháza között négysávossá fejlesztenék a 4-es számú főutat. Lázár János minisztériuma nagy kapacitású, biztonságos közúti összeköttetést teremtene.

Öt pályázót hívott meg ajánlattételre a 4-es főút Debrecen és Nyíregyháza közötti, kétszer két sávosra bővítendő szakasz terveinek elkészítésére az Építési és Közlekedési Minisztérium – írja a Magyar Építők. A Dehir.hu információi szerint eredményes volt a minisztérium feltételes tervezési közbeszerzési eljárásának részvételi szakasza.

M3 autópálya-03
Fotó: Németh András Péter (illusztráció)

Korábban a Világgazdaság megírta, hogy jelentős közúti fejlesztésbe kezdenének Kelet-Magyarországon. Lázár János minisztériuma Nyíregyháza és Debrecen gazdasági övezetei között nagy kapacitású, biztonságos közúti összeköttetést teremtene autópálya révén.

A felhívásra öt cég jelentkezett: a zalaegerszegi Pannonway Építő Kft. és a debreceni Cívis Komplex Mérnök Kft. konzorciuma, valamint négy budapesti tervező cég, az Unitef’83 Műszaki Tervező és Fejlesztő Zrt., a Főmterv Mérnöki Tervező Zrt., az Utiber Közúti Beruházó Kft., valamint a Roden Mérnöki Iroda Kft. Az építési és közlekedési minisztérium mind az öt jelentkezőt felkérte ajánlattételre.

A nyertes cégnek az engedélyezési és kiviteli terveket kell majd elkészítenie egy mintegy 35 kilométer hosszú egybefüggő – ebből 10 kilométer meglévő, 25 kilométer új nyomvonalon vezetett – kétszer két sávos közúti kapcsolat létrehozásához.

A fejlesztésre váró szakasz a 354. sz. főút – távlati Debrecen keleti elkerülő szakasz csomópontjától a 4. sz. főút – M3 autópálya csomópontjáig tart

  • tervezetten hat darab külön szintű csomóponttal és a hozzá kapcsolódó alcsomópontokkal,
  • továbbá három darab kétsávos körforgalommal,
  • 19 darab műtárggyal a kétszer két sávos külterületi elsőrendű főút paramétereinek megfelelően,
  • valamennyi érintett közmű kiváltásával
  • és a szükséges engedélyek megszerzésével.

A nyertesnek meg kell majd terveznie a 4. sz. főút/Oláhrét utca csomópont és a 100. sz. vasútvonal 2606+63 kilométerszelvényében lévő vasúti keresztezés közötti szakasz (200 méter) burkolaterősítés és szélesítés dokumentációját.

Része a kiírásnak a 4. sz. főút és a Hajdúhadháznál futó 49101 j. út közötti új közúti kapcsolat előzetes környezeti vizsgálati dokumentációjának elkészítése és a kapcsolódó határozat megszerzése. Az útvonal itt várhatóan 3200 méteren fut majd.

A projektben mindemellett Debrecenben egy komplex mérnökségi telepet is létesítenek, várhatóan 1500 négyzetméter hasznos összterületű irodaépülettel, 1500 négyzetméter hasznos alapterületű műhellyel és 1500 négyzetméter hasznos alapterületű sótárolóval.

A 4-es főút Debrecen és Nyíregyháza közötti négysávosítását a kormány nemzetgazdasági szempontból kiemelt beruházássá nyilvánította.

Google News Világgazdaság
A legfrissebb hírekért kövess minket a Világgazdaság.hu Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.